دانشگاه فرهنگیان اصلی ترین دروازه ورود به آموزش و پرورش است

سرپرست امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت: دانشگاه فرهنگیان اصلی ترین دروازه ورود دانشجو به بدنه آموزش و پرورش است و در ۱۶ رشته تحصیلی با تنوع رشته ها و بر مبنای علاقه مختلف برای ورود دانشجوها برنامه ها فراهم شده است .

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهرام عروف زاده  ظهر امروز (پنج شنبه) در نشست خبری با خبرنگاران در مرکز آموزش عالی شهید رجایی اصفهان، با اشاره به فعالیت های دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: در صدمین سال تاسیس دانشگاه فرهنگیان  قرار داریم که از سال ۱۲۹۷ در قالب دارالمعلمین عالی آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه این دانشگاه از سال ۱۳۹۰ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و با تجمیع کلیه مراکز تربیت معلم سراسر ایران در قالب جدید ظاهر شده و بنام دانشگاه فرهنگیان در کشور در حال فعالیت هستند، افزود: بزرگانی مانند شهید محمدعلی رجایی، روح اله خالقی، حبیب یغمایی و بسیاری از افرادی که نقش بزرگی در تحقق آرمانهای انقلاب و توسعه اجتماعی داشته اند از دانش آموخته های این دانشگاه هستند.

سرپرست امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با بیان اینکه همه این افراد بخشی از فرزانگان و فارغ التحصیلان هستند که در مسیر دانشگاه رشد پیدا کرده و به جایگاه فعلی دست پیدا کردند، افزود: بسیارخرسندم که اکنون با حمایت های مقام معظم رهبری، دانشگاه فرهنگیان مرکز  ثقل آموزش و پرورش معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه ورود بخش عمده ای از نیروهای وارد شده به بدنه آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان است، ابراز داشت: اصلی ترین ماموریت این دانشگاه را برقراری استراتژیک، تامین، تربیت نیرو و توانمند سازی معلمان و نیروهای انسانی است.

عروف زاده افزود: دانشگاه فرهنگیان دارای ۹۸ واحد دانشگاه،  ۶۴ پردیس و ۳۴ مرکزاست که در قالب ۳۱ استان توزیع شدند و یکی از دانشگاه های بزرگ کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه یکی ازاتفاق های خوشایندی در سال ۹۷ ورود ۴۳ هزار نفر دانشجوی جدید در دانشگاه فرهنگیان بوده است، ادامه داد: در سطح استان اصفهان حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر دانشجوی پیوسته و نزدیک به ۸۰۰ نفر دانشجو مطابق ماده ۲۸ وارد دانشگاه خواهند شد.

 سرپرست امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان با برخورداری از ویژگی هایی امکان تحصیل را  برای داوطلبان تسهیل کرده است، اضافه کرد: ادامه تحصیل و تحصیلات تکمیلی، امتیاز ادامه تحصیل نخبگان، نرفتن به خدمت سربازی و حضور در دانشگاه و دست یافتن به آرزوی دیرینه داوطلبان برای ورود به حرفه معلمی ازجمله این امتیازات این دانشگاه است.

سرپرست امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان اصلی ترین دروازه ورود دانشجو به بدنه آموزش و پرورش است، اظهار کرد: در ۱۶ رشته تحصیلی با تنوع رشته ها و بر مبنای علایق مختلف برای ورود دانشجوها برنامه هایی فراهم شده است.

وی با تاکید بر اینکه خوابگاه های دانشجویی درجوار فضای آموزشی فضای فرهنگی ومعنوی با ارزشی را ایجاد کرده است،گفت: با رایزنی های انجام شده با استفاده از خدمات صندوق های رفاه، خدمات مشاوره ای و بیمه ای امکانات مثبتی برای استفاده معلمان فراهم شده است.

عروف زاده با اشاره به اینکه احتساب سنوات دوره تحصیل در طول خدمت از امتیازهای دانشگاه فرهنگیان است، تاکید کرد: در این دانشگاه سعی شده که از بهترین استادان برای تدریس بهره ببریم و طی رایزنی هایی در سطح دانشگاه های استان این استادان انتخاب شده اند که این امر یک فرصت خوب آموزشی را فراهم می آورد.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان حمایت های خوبی را از سال ۹۰ تا کنون به دانشجویان ارائه کرده است، ابراز کرد: مطابق فرمایش مقام معظم رهبری سرلوحه کار نظام و محوریت های دانشگاه تعامل گسترده با دستگاه های متفاوت است به نوعی که در  ارتباط با دانشگاه های هنر شرایط خوبی برای رشد علمی دانشجویان فراهم شده است.

سرپرست امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با تاکید بر این نکته که هر داوطلب قرار نیست وارد بدنه آموزش و پرورش شود، افزود: کسب امتیاز بیش از ۶۵۰۰، معدل بالای ۱۵ و شرط سنی حداکثر ۲۲ سال برای دانشجویان پیوسته جزو مهم ترین شرایطی است که فضای دانشگاهی را ازلحاظ علمی و معنوی رشد داده است به نوعی که رتبه های بسیار خوبی در سنوات گذشته وارد این دانشگاه شدند.

وی اضافه کرد: امسال با به کار گیری نیروهای خدمات آموزشی و شکل گیری این بخش در استان اصفهان قریب به یک هزار نفر از سه  هزار نفر کسری معلم استان از طریق دانشگاه فرهنگیان تامین شده  و مابقی نیروها به وسیله آموزش و پرورش فراهم می شود.

عروف زاده تصریح کرد: امسال خروجی سال  ۹۳ در سطح استان حدود یک هزار و ۱۰۰ نفر است و علاوه  بر این خروجی های دانشگاه از طریق ماده ۲۸ نیز ۶۰۰ نفر خواهند بود.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما این است که با استفاده از ترم تابستانی و با استفاده از ظرفیت های واحدها غیر حضوری و معرفی به استاد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هر چه سریع تر فارغ التحصیل شده به بدنه آموزش و پرورش شوند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا در ارتباط با ملاک ها و معیارها برای جذب معلمان جوان در بدنه آموزش و پرورشاظهار کرد: آموزش و پرورش با ساز و کارهایی برخی از نیروها را  نگه داشته و دیرتر وارد چرخه بازنشستگی می شوند.

وی تصریح کرد: امروز همایشی هم برای مصاحبه گران و عوامل اجرایی داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان برگزار می شود که به طور یقین وزارت آموزش و پرورش  فرم هایی را تنظیم کرده و بر مبنای این فرم های مصاحبه گزینش معلمان صورت می گیرد.

سرپرست امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با بیان اینکه سلامت جسمی، روحی و روانی معلمان در این گزینش ها مد نظر بوده و افراد با کسب استاندارهای سلامت می توانند وارد چرخه آموزش وپرورش شوند، تاکید کرد: علاوه براین گزینش در حوزه تخصصی، تربیتی و مشاوره با ارائه فرم ها و بر مبنای امتیاز ها انجام شده و کسب ۷۵ درصد امتیاز برای غربالگری و ورود به  حرفه ای معلمی لازم است.

کد خبر 350455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.