شورای نامگذاری معابر در اصفهان قانونی عمل می‌کند

فرماندار اصفهان با بیان اینکه شورای نام‌گذاری معابر شهری در اصفهان طبق قانون عمل می‌کند، گفت: این نامگذاری‌ها در شورای نظارت با حضور فرماندار، امام جمعه و سایر اعضا بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد رضوانی نائینی ‌صبح امروز (پنجشنبه) در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان اصفهان ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامی داشت سالگرد شهید حججی، با اشاره  به اهمیت توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: ما در شرایط سختی قرار داریم. از طرفی تحریم و توطئه‌های دشمن برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و از طرفی نارضایتی اقشار و اصناف و اعتراضات بحقی که شروع شده مسائل امنیتی را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه فاصله گرفتن از فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های انقلابی مشکلات را دو چندان کرده است، تصریح کرد: این نظام بر پایه خون شهدا و از جان گذشتگی ایثارگران و جانبازان بنا شده و بر همه واجب است که از خون شهدا دفاع کنند.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه عامه مردم شرایط کنونی جامعه را درک و استقامت می‌کنند و با مسئولان همکاری نزدیکی داشتند، افزود: اهمیت پاسداری از ارزش‌های انقلاب بر کسی پوشیده نیست اما مسئولان باید روحیه نشاط و شادی را با برنامه‌های متنوع در مردم افزایش دهند.

رضوانی نائینی با بیان اینکه در آستانه سالروز آزادی اسرا جنگ تحمیلی هستیم و باید دستگاه‌های اجرایی تمام تلاش خود را برای قدردانی از این عزیزان به کار گیرند، گفت: ۲۶ مرداد ماه را باید بیش از پیش گرامی بداریم تا گوشه‌ای از محبت این اسرا را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه تخریب‌چی‌ها در جنگ پیشرو بودند و باید این عزیزان هم مورد تکریم قرار گیرند، افزود: با احترام به این افراد کنگره "تخریب چی" شروع به کار کرده و با اعضای این کنگره گفت‌وگویی داشتیم  که در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران مراسم این کنگره در سالن پیروزی برگزار خواهد شد.

فرماندار اصفهان در خصوص روند نامگذاری معابر شهری و برخی اظهارنظرات صورت گرفته در این زمینه تصریح کرد: مصوبات شورای اسلامی شهر زمانی قابلیت اجرایی دارد که در کمیته تبلیغ فرمانداری مورد تایید قرار گیرد و یک نفر به نمایندگی از شورای اسلامی استان مصوبات را به لحاظ اجرایی، قانونی و حقوقی بررسی می کند و در صورتی که با قانون مغایرت داشته باشد و اعضای شورای اسلامی شهر به مصوبه اصرار کنند، وارد شورای حل اختلاف و با حضور استاندار بررسی و تصمیم نهایی گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه شورای نام‌گذاری معابر شهری در اصفهان طبق قانون عمل می‌کند، گفت: این نامگذاری‌ها در شورای نظارت با حضور فرماندار، امام جمعه و سایر اعضا بررسی می‌شود.

رضوانی نائینی با بیان اینکه تغییر نام ایستگاه‌های مترو و موارد دیگر طبق قانون بوده است، ادامه داد: برای نام‌گذاری معابر اولویت با نام شهدا است که توسط بنیاد شهید اعلام می‌شود و دیگر موارد نیز توسط شورای نام‌گذاری با مشورت اقشار مختلف انتخاب می شود.

وی افزود: شورای نظارت بر نام‌گذاری بنا بر مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل می کند و تاکنون در این زمینه مشکلی نداشته‌ایم.

کد خبر 350452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.