افزایش تسهیلات اشتغال روستایی/ مدیران محافظه کار نباشند

استاندار اصفهان از بهبود رتبه استان در پرداخت تسهیلات روستایی خبر داد و گفت: رتبه استان از ۲۹ به سوم رسیده است و اگر بخواهیم می‌توانیم باعث رونق شویم.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری اصفهان،  محسن مهرعلیزاده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: این ستاد بهترین محل برای رفع موانع تولید و ایجاد رونق در واحدهای تولیدی است به شرط اینکه جسارت لازم وجود داشته باشد.

استاندار اصفهان با انتقاد از محافظه کاری بیش از حد مدیران گفت: برای چندمین بار اعلام می‌کنم اگر مدیری می‌تواند از سقف اختیارات خود استفاده کند و قدرت ریسک دارد در جایگاه مدیریت بماند و اگر نمی‌تواند یک درجه نزول کند و به عنوان کارمند به ادامه خدمت برسد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون در این کارگروه ۸۰۰ پرونده تکمیل مدارک شده و به ۶۷۰ پرونده تسهیلات لازم پرداخت شده است، افزود: باید طی دو روز آینده مشخص شود چرا تسهیلات ۱۳۰ پرونده هنوز پرداخت نشده است.

مهرعلیزاده با بیان اینکه امروز اصفهان در جایگاه سوم پرداخت تسهیلات روستایی قرار گرفته است، اضافه کرد: این در حالی است که در این خصوص در رتبه ۲۹ کشور قرار داشتیم اما هم اکنون صد درصد اعتبار استان به مرحله عقد قرارداد رسیده و به عبارتی جایگاه استان را از انتهای جدول به صدر جدول رسانده‌ایم.

استاندار اصفهان گفت: ایجاد ۱۹۲۴ شغل در مناطق روستایی در طول ۱۵ روز نشان دهنده این است که اگر بخواهیم و حرکت کنیم و جسارت داشته باشیم، امکان رونق وجود دارد.

همچنین در این جلسه اعلام شد استان اصفهان از نظر تعداد تسهیلات پرداختی به واحدهای بحران زده رتبه اول و از نظر مبلغ پرداختی رتبه دوم تسهیلات کشور را به خود اختصاص داده است.

همچنین در این جلسه دستورالعمل‌های بازدارنده بانک مرکزی از قبیل نسبت مالکانه حداقل ۲۵ درصد، عدم تخصیص سرمایه در گردش به میزان بیش از ۷۰ درصد و عدم امکان اجرای مصوبات هیأت وزیران در خصوص بنگاه‌های کوچک و متوسط برای بنگاه‌های بزرگ و مشکلات برخی از واحدهای تولیدی از جمله در شهرستان های خوانسار، فریدونشهر و سمیرم مورد بحث قرار گرفت و به تصویب رسید.

در این جلسه آخرین آمار مربوط به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و بررسی آخرین وضعیت ادامه روند پرداخت تسهیلات طرح رونق اقتصادی سال ۹۶ نیز ارائه شد.

کد خبر 350440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.