باشگاه مقاومت یک باشگاه مولد است

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی مقاومت گفت: قصد داریم از طریق پایگاه های استعدادیابی که در رشته های مختلف راه اندازی کردیم، ورزش را در سنین پایه و نونهالی نهادینه کنیم تا ورزشکاران باشگاه در رشته های مختلف شناخته شوند.

علی پیمان صفت درگفت و گو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با فعالیت های باشگاه مقاومت اصفهان در سال ۹۷ گفت: از ابتدای سال ۹۷ رویکرد قهرمانی را در سطح حوزه های مقاومت اصفهان و شهرستان ها آغاز کردیم، برگزاری مسابقات استانی و ناحیه ای در ۱۶ رشته و اعزام تیم های مختلف به مسابقات کشوری از جمله فعالیت های باشگاه در سال جاری بوده است.

وی ادامه داد: مسابقات بومی محلی را برگزار کردیم، رقابت های ووشو، کاراته و تکواندو در میانه راه است و سایر رشته ها تا پایان سال برگزار خواهد شد.

مدیرعامل باشگاه مقاومت در خصوص فعالیت های این باشگاه در ورزش های همگانی تصریح کرد: همایش های مختلف همگانی را در طول سال و به مناسبت های مختلف مثل هفته دفاع مقدس، دهه مبارکه فجر و... برنامه ریزی و اجرا می کنیم. با توجه به اینکه امسال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است، تمام برنامه های ما در قالب ورزش همگانی و قهرمانی به نام فجر چهل نام گذاری شده تا این مناسبت خاص را به صورت ویژه گرامی داریم.

مسئول تربیت بدنی سپاه صاحب الزمان(عج) در مورد پایگاه های استعدادیابی باشگاه مقاومت خاطر نشان کرد: علاوه بر بحث قهرمانی از اهداف چندین ساله باشگاه مقاومت حضور در لیگ های معتبر و اهمیت دادن به نونهالان و نوجوانان است تا باشگاه را تبدیل به یک مولد کنیم.

وی افزود: قصد داریم از طریق پایگاه های استعدادیابی که در رشته های مختلف راه اندازی کردیم، ورزش را در سنین پایه و نونهالی نهادینه کنیم تا ورزشکاران باشگاه در رشته های مختلف شناخته شوند و همین رویکرد باشگاه مقاومت را به یک باشگاه مولد تبدیل کرده است. ورزشکاران تا سن ۱۸ سالگی در این چرخه حضور دارند و پس از کسب آموزش های مناسب به عنوان یک فرد حرفه ای وارد ورزش استان و کشور می شوند و افتخار آفرینی می کنند.

پیمان صفت تاکید کرد: نگاه ویژه ای هم به موضوع فرهنگ، آداب و رسوم به صورت قومی و قبیله ای داریم که احیای ورزش های بومی محلی و روستایی عشایری را در دستور کار قرار دادیم تا ورزش هایی که به دلیل فراگیری تکنولوژی به فراموشی سپرده شده، بار دیگر در برنامه فعالیت های روزانه مردم اضافه شود و بر همین اساس تیم های اصفهان را به جشنواره های بومی محلی تیم هایی اعزام می کنیم.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی مقاومت ادامه داد: برگزاری دوره های آموزش داوری، مربیگری و دانش افزایی و باز آموزی را در رشته های مختلف از دیگر فعالیت های ما در سال جاری بوده چرا که معتقدیم بحث آموزش باید در ورزش رفع شود تا به نتیجه مورد نظر برسیم و ثمره کار خود را ببینیم.

وی ادامه داد: در بخش ورزش بسیج سعی کردیم رشته هایی در سطح پایگاه ها و حوزه ها فعال کنیم که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال مقاوت اقتصادی، هزینه آنچنانی در بر نداشته باشد و از سوی دیگر در برگزاری مسابقات نشاط و پویایی لازم را داشته باشیم که  مسابقات گل کوچیک، تنیس روی میز و... از جمله آن ها است.

مسئول تربیت بدنی سپاه صاحب الزمان(عج) با اشاره به اعزام تیم های رشته های مختلف به مسابقات کشوری خاطر نشان کرد: به خود می بالیم که ورزش بسیج استان اصفهان با این توان و ظرفیت در سال ۹۵ و ۹۶ از سوی سازمان بسیج کشور به عنوان رتبه نخست در سطح کشور اعلام شد.

پیمان صفت در خصوص هیئت های ورزشی فعال در بسیج ورزشکاران و تربیت بدنی سپاه صاحب الزمان(عج) اظهار کرد: در شاکله بسیج استان ۲۲ هیئت هم وزن و مترادف با هیئت های ورزشی استان داریم که به صورت کاملا فعال در حال اجرای برنامه هابی خود هستند، این هیئت ها کمیته بندی مشخص دارند و فعالیت های ورزش بسیج در چارچوب و شاکله همین هیئت ها برگزار می شود.

کد خبر 350418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.