سلطانی‌فر: به کمک خبرنگاران امید را به جامعه تزریق کنیم

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کار در حوزه رسانه‌های جدید بسیار سخت است، گفت: امروز دنیای خبر وظیفه سخت‌تری را بر دوش خبرنگاران گذاشته است، اگر بتوانیم اخبار درست را مخابره کنیم این مسئولیت را به خوبی انجام داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا محمد سلطانی‌فر در آیین پاسداشت روز خبرنگار که شامگاه _چهارشنبه ۱۷ مردادماه_ در محوطه باغ چهلستون اصفهان برگزار شد با بیان اینکه ۲۰ سال پیش در چنین روزی خبرنگار صارمی و هفت تن از همراهانشان به دست طالبان شهید شدند، اظهار کرد: روز خبرنگار صرفاً روز خبرنگار نیست، روز تمام کسانی است که در راستای خبر به فعالیت می‌پردازند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تفاوت روزنامه‌نگاری مدرن و قدیمی، افزود: در گذشته روزنامه‌نگاری کار دشواری نبود. درست است که تکنولوژی به کمک آمده است، اما روزنامه نگاران اکنون وظیفه سنگین‌تری دارند. در گذشته با یک قلم و کاغذ کار خبر می‌کردیم، منابع خبری محدود بودند و این موضوع کارمان را راحت می‌کرد اما در روزنامه‌نگاری امروز، بیش از شش هزار پایگاه خبری خبر تولید می‌کند که به دو هزار و سیصد تعداد از آن‌ها مجوز داده‌ایم.

وی تصریح کرد: سایت‌های خبری از مرز یک میلیارد عبور کرده است، تعداد کسانی که در دنیا خبر تولید می‌کنند به سه و نیم میلیارد نفر رسیده است، سه میلیارد نفر با تلفن همراه خبر تولید می‌کنند و بیش از چهل میلیون نفر در کشورما نیز با تلفن همراه به تولید خبر می‌پردازند و شهروند خبرنگار هستند.

سلطانی‌فر افزود: خبرنگار خانه‌دار و مدیرمسئول خبرنگار از انواع دیگر خبرنگار است و به این دلیل اخبار جعلی بسیار زیاد می‌شود. در فضاهای مجازی سرعت بیش‌تری وجود دارد و با توجه به سواد رسانه‌ای می‌شود صحت اخبار را تشخیص داد، بنابراین کار در حوزه رسانه‌های جدید بسیار سخت است.

وی گفت: خبرنگاران باید در وهله نخست بتوانند اخبار صحیح را از اخبار جعلی تشخیص دهند که این کار بسیار دشواری است، اما فقط نباید به معایب شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد بلکه شبکه‌های اجتماعی دنیایی از اطلاعات و امکانات است. امروز دنیایخبر وظیفه سخت‌تری را بر دوش خبرنگاران گذاشته است، اگر بتوانیم اخبار درست را مخابره کنیم این مسئولیت را به خوبی انجام داده‌ایم. امیدوارم بتوانیم از این وضعیت پرفشار رها شویم و به کمک خبرنگاران امید را به جامعه تزریق کنیم.

کد خبر 350417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.