سودجویی از برند "عسل خوانسار"/احداث دو واحد تولید انرژی خورشیدی

خوانسار- فرماندار خوانسار با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه آبرسانی خوانسار به طول ۱۵۲ کیلومتر گفت: با تکمیل این پروژه  ۱۹ روستای شهرستان خوانسار و سه روستای شهرستان گلپایگان از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، سیدحسن شفعتی در جمع خبرنگاران که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاران با سعه صدر در مسیر پیشرفت و تعالی جامعه فعالیت می‌کنند البته انتقادپذیر و پاسخگو بودن مسئولان در  رفع نقاط ضعف و مشکلات شهرستان کمک می‌کند.

وی با بیان این‌که صنعت تولید عسل برند خوانسار است، افزود: با رسانهای شدن موضوع سوء استفاده سودجویان و متخلفان تولید عسل با نام "عسل خوانسار"، بار دیگر کیفیت و مرغوب بودن عسل خوانسار به اثبات رسید که خوشبختانه در سطح کشور بازتاب خبری خوبی داشت.

فرماندار خوانسار ادامه داد: متاسفانه از سوی برخی سودجویان در دیگر استان‌ها این برند در حال تخریب بود، اما با تلاش دستگاه‌های اجرایی در سه ماه گذشته با انجام آزمایشات بر روی عسل خوانسار مشخص شد که عسل تقلبی از استان‌های دیگر با نام "عسل خوانسار" با هدف تخریب در بازار کشور به فروش می‌رسد.

شفعتی گفت: در سال جاری ۱۲ میلیارد تومان اعتبار به خوانسار تخصیص داده شده که در این راستا ۴۵ پروژه برای این شهرستان تعریف شده است.

وی تصریح کرد: در حال پیگیری برای جذب اعتبارات ملی هستیم و در سفر معاون پارلمانی رییس جمهور در خردادماه سال جاری به شهرستان خوانسار درخواست هفت میلیارد تومان اعتبار  برای لایروبی قنوات شهرستان ارایه شد که این اعتبار مصوب و به زودی به شهرستان تزریق می‌شود.

 فرماندار خوانسار با بیان اینکه بازسازی و مرمت قنوات شهرستان از احداث سد مفیدتر است، تأکید کرد: لایروبی و مرمت قنوات به حفظ آب‌های زیرزمینی کمک و از مهاجرت روستاییان به دیگر شهرها جلوگیری می‌کند.

وی گفت: به زودی با حضور استاندار اصفهان ناحیه صنعتی غیردولتی در روستای رحمت آباد کلنگ زنی می‌شود، احداث این ناحیه صنعتی اشتغال بیش از  ۶۰۰ نفر در شهرستان را فراهم می‌سازد.

شفعتی افزود: همچنین با راه اندازی کارخانه تولید باطری خشک از سوی سازمان بازنشستگان صدا و سیما در این شهرستان زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: یک واحد گاوداری چهار هزار رأس دام شیری در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در روستای خم‌پیچ از سوی بنیاد برکت احداث می‌شود که در این راستا نیز زمینه اشتغال ۶۰۰ نفر فراهم می‌شود.

احداث دو واحد تولید انرژی خورشیدی

فرماندار خوانسار گفت: دو واحد تولید انرژی خورشیدی هفت و ۱۰ مگاواتی در منطقه صفادشت به زودی کلنگ زنی می‌شود، با احداث این نیروگاه از سوی دولت انرژی تولید شده خریداری و به پست ۶۳ کیلو وات خوانسار تزریق می‌شود.

وی افزود: به زودی کلنگ احداث نیروگاه تولید انرژی برق از ایستگاه‌های حرارتی در روستای ویست در زمینی به مساحت ۱۶ هکتار نیز به زمین زده می‌شود.

شفعتی اظهار کرد: در سال جاری با توجه به بحران کم آبی در شهرستان از سوی ستاد مدیریت بحران  ۱۰ هزار متر مربع لوله‌گذاری در سطح روستاها برای آبیاری درختان و جلوگیری از تلف شدن گله‌های گوسفندان از کمبود آب در روستاها انجام شده است.

 ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام تونل خوانسار- بویین میاندشت

فرماندار خوانسار گفت: با پیگیری نماینده شهرستان در مجلس از سوی هیئت وزیران ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه تونل خوانسار- بویین میاندشت جذب شده که زمینه رشد، پیشرفت و آبادانی شهرستان  را در برخواهد داشت.

وی افزود: دو بانده شدن محور دامنه، خوانسار و گلپایگان به اتمام رسید و پل زیرگذر روستای سنگ سفید- لایجان به زودی اجرا می‌شود.

شفعتی تأکید کرد: با همکاری دستگاه‌های اجرایی و کنترل ورود و خروج طیور تاکنون هیچ گونه علائم بیماری آنفلوآنزای مرغی در شهرستان مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه با اصلاح شبکه لوله‌گذاری آب شهری هدر رفت آب از ۶۴ درصد به ۳۸ درصد رسیده است، گفت: پروژه فاضلاب شهری خوانسار تاکنون در منطقه شهرک اندیشه، مسکن مهر و برخی نقاط مختلف شهر اجرا شده است.

فرماندار خوانسار ادامه داد: پروژه آبرسانی گلسار خوانسار بزرگترین پروژه آبرسانی روستایی در سطح استان است که از محل قمرود در حال اجرا است.

وی با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه آبرسانی خوانسار به طول ۱۵۲ کیلومتر اضافه کرد: برای اجرای این پروژه از محل صندوق اعتبارات ذخیره ارزی تاکنون ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

شفعتی افزود: با تکمیل این پروژه  ۱۹ روستای شهرستان خوانسار و سه روستای شهرستان گلپایگان از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 350416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.