مدرسه رسانه ایمنا افتتاح شد/  رونمایی از محصولات رسانه ای خبرگزاری

«مدرسه رسانه ایمنا» امروز چهارشنبه -۱۷ مردادماه- همزمان با روز خبرنگار با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل ارشاد استان، رییس و اعضای شورای شهر اصفهان افتتاح شد. همچنین در این مراسم از دو محصول رسانه ای ایمنا رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان حجتی، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان در این مراسم گفت: یکی از اصول اساسی این مدرسه اصل تمایز در جذب مخاطب بوده که به صورت تخصصی در حوزه شهری فعالیت می کند. نخستین دوره آموزشی این مدرسه از دو ماه گذشته آغاز شده و هدف آن آموزش نیروهای توانمند و حرفه ای برای ورود به عرصه رسانه است.

فریده روشن، عضو شورای شهر اصفهان نیز با اشاره به رنج سنی پایین خبرنگاران این مدرسه گفت: رنج سنی این خبرنگاران نوید از آینده نگری می دهد که با آموزش های موثر خبرنگاران را وارد دنیای رسانه می کند.

همچنین زهرا محمدی، سردبیر خبرگزاری ایمنا با اشاره به روش های آموزشی این خبرنگاران گفت: در این دوره ها روش های خبر نویسی مدرن و استفاده از ابزار مدرن به خبرنگاران آموزش داده می شود.

دفتر آموزش و پژوهش خبرگزاری ایمنا از ابتدای اردیبهشت با هدف ارتقای سطح آموزش، ‌انجام پژوهش های کاربردی، تسهیلگری در زمینه هنرهای رسانه ای و همچنین برنامه ریزی و افکارسنجی رسانه ای آغاز به کار کرد.

نخستین بخش این دفتر مدرسه رسانه ایمنا است که به برگزاری دوره های عمومی و تخصصی رسانه ای می پردازد. مدرسه رسانه به صورت کارگاهی، ترمی، کلاسی و پودمانی اقدام به برگزاری دوره های آموزشی می کند که شامل دوره های ضمن خدمت و بدو خدمت می شود.

رونمایی از نشریات تخصصی «شهرگاه» و «سروا»

امروز هم چنین با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نشریات تخصصی «شهرگاه» و «سروا» نیز رونمایی شد.

«شهرگاه» ماهنامه ای الکترونیکی است که با هدف تولید محتوای تخصصی در حوزه شهری منتشر می شود. این نشریه در همه زمینه های شهری همچون حمل و نقل و ترافیک، عمران و معماری شهری، فرهنگ شهری و... به تولید محتوا می پردازد.

پرونده هر شماره این نشریه به موضوعی خاص اختصاص دارد که در اولین شماره به استراتژی فضای سبز شهری در اصفهان پرداخت و موضوع مدیریت فضای سبز در شرایط بحران آب را مد نظر قرار داد.

نشریه تخصصی داستان «سروا» نیز با هدف استعدادیابی و ارائه محتوای حرفه ای در حوزه داستان به کار می پردازد. این نشریه بر اساس فراخوان فعالیت خود را انجام می دهد و در اولین فراخوان توانسته آثار زیادی از تمام کشور جذب کند.

سروا دارای بخش های مختلفی همچون داستان اصفهان، داستان آزاد، ناداستان/ روایت، نقد و ترجمه است که فعالان عرصه ادبیات می توانند در هر یک از آنها به قلم فرسایی بپردازند.

کد خبر 350394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.