انصاری: در چهار شهرستان استان هیچ نشریه‌ای فعال نیست

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: استان اصفهان از نظر تعداد نشریات در جایگاه دوم، در تعداد روزنامه‌ها مقام پنج الی شش و در زمینه تعداد خبرگزاری در رتبه سوم کشور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری در آیین گرامیداشت روز خبرنگار و افتتاح کتابخانه تخصصی رسانه که _چهارشنبه ۱۷ مردادماه_ در مجتمع مطبوعاتی اصفهان برگزار شد، با اشاره اوضاع آماری مطبوعات اصفهان اظهار کرد: کل نشریات دارای مجوز و فعال در سطح استان ۳۶۲ مورد است که ۲۲۶ مورد از آن نشریه چاپی و ۱۳۶ مورد الکترونیکی است؛ ضمن اینکه از بین نشریات چاپی ۱۰ روزنامه در استان اصفهان فعال است.

وی افزود: ۲۹۵ نشریه در مرکز استان فعالیت دارند که ۶۷ نشریه در شهرستان‌های استان فعال‌اند و متاسفانه در چهار شهرستان استان هیچ نشریه‌ای فعال نیست و از حداقل‌های تجهیزات نشریه محروم هستند.

انصاری خاطر نشان کرد: اصفهان از کل نشریات مجوزدار کشور ۳.۸۹ درصد را دارا است و در کشور از نظر تعداد نشریات، در جایگاه دوم قرار دارد؛ از کل روزنامه های دارای مجوز نیز ۲.۹۳ درصد متعلق به اصفهان است و در تعداد روزنامه‌ها اصفهان در مقام پنج الی شش قرار دارد.

وی گفت: ۴۲ خبرگزاری در کل کشور فعال است که پنج استان صاحب خبرگزاری هستند و اصفهان در این زمینه رتبه سوم را دارد، هم‌چنین ۴۳ درخواست راه اندازی نشریه متعلق به اصفهان است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به نقاط قوت مطبوعات اصفهان، ارتباط خوب بین رسانه‌ها، فعال بودن در همه رویدادهای منطقه اصفهان و نگاه آموزشی به تبلیعات را ازجمله این موارد برشمرد.

حجت‌الاسلام انصاری گفت: ازجمله دغدغه‌ها و مطالبات در زمینه مطبوعات نیز می‌توان به بحث مرزبندی و مدیریت فضای مجازی و شبکه اجتماعی، کاغذ و تقسیم آگهی‌ها اشاره کرد.

کد خبر 350393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.