احیاء بافت فرسوده اراده می‌خواهد نه شعار

یک کارشناس معماری با بیان اینکه احیاء بافت فرسوده اراده می‌خواهد نه شعار گفت: اقدامات در خصوص احیاء بافت فرسوده باید تخصصی و عملکردی باشد تا بتوان از بازخورد مناسب آن بهره کافی برد.

سعید برهمند در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: قیمت مناسب زمین‌ها و منازل واقع در بافت فرسوده امکان پیشرفت پروژه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و ... را فراهم می‌کند، بنابراین باید از این قابلیت‌ها استفاده کرد.

وی ادامه داد: دو نوع بافت فرسوده در اصفهان وجود دارد که یک نوع آن بافت فرسوده تاریخی است و نوع دیگر آن بافتی است که در اثر بی‌توجهی، فقر مالی، عوامل اجتماعی، اقتصادی و ... تبدیل به بافت فرسوده شده است.

این کارشناس معماری با اشاره به برخی تسهیلات مبنی بر احیاء بافت فرسوده از طریق بخشودگی ۸۰ درصدی عوارض ساختمانی، ادامه داد: این گونه اقدامات بدون تاثیر نیست، اما کفایت نمی‌کند زیرا برای احیاء بافت فرسوده لازم است در جهت جذب سرمایه‌گذار اقدام کرد.

برهمند با بیان اینکه بازنگری ضوابط مربوط به طرح احیاء بافت فرسوده ضروری است، گفت: لازم است ضوابط بافت فرسوده بازنگری شود و در این زمینه نباید تنها به ضوابط موجود در طرح تفصیلی اکتفا کرد.

این کارشناس معماری با تاکید بر اینکه برای احیاء بافت فرسوده باید نهادی منحصرا جهت نظارت بر بهسازی این بافت‌ها شکل گیرد، خاطرنشان کرد: بدون شک تنها سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای بافت‌های فرسوده باشد، بلکه باید نهادی خاص در این رابطه فعال شود.

کد خبر 350383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.