تشخیص سریع‌تر حمله قلبی با آزمایش خون جدید

محققان دانشگاه تگزاس موفق به ابداع آزمایش خون جدیدی شده‌اند که حمله قلبی را به سرعت تشخیص می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آزمایش جدید این امکان را برای پرسنل اورژانس فراهم می‌آورد که هنگام ورود یک بیمار به سرعت تشخیص دهند که آیا وی دچار حمله قلبی شده است یا خیر. این آزمایش که به تروپتین قلبی حساسیست بالایی دارد، کاملا ایمن و بی خطر گزارش شده است. به گفته محققان، با استفاده از این روش جدید، تشخیص حملات قلبی از هر موقع دیگری سریعتر انجام می‌گیرد.

تشخیص دقیق این آزمایش در حالی است که پیش از این، آزمایش های معمول گاهی موفق به تشخیص درست حملات قلبی نمی‌شدند. به منظور انجام این پژوهش، محققان ۵۳۶ بیماری را که به علت بروز نشانه‌های حمله قلبی شامل درد ناحیه قفسه سینه و کوتاهی تنفس به اورژانس مراجعه کرده بودند، مورد بررسی قرار دادند.

با استفاده از این آزمایش جدید، ۳۰ درصد از بیماران فورا از بین بیماران مشکوک به حمله قلبی کنار گذاشته شدند و در طی یک ساعت بعد نیز ۲۵ درصد بیماران از این گروه کنار گذاشته شدند. با گذشت سه ساعت از آزمایش، ۸۳.۳ درصد افراد از لیست بیماران دچار حمله قلبی کنار گذاشته شدند و این در حالی بود که طی آزمایشات عادی ۸۰ درصد از بیماران حمله قلبی از غیر قلبی تشخیص داده شدند. 

به گفته پژوهشگران، با استفاده از این روش می‌توان برای افرادی که با درد سینه به اورژانس مراجعه می‌کنند، به سرعت حمله قلبی را پیش بینی کرده و درمان های متعاقب را فورا به کار بست. این پژوهش در مجله "Circulation" منتشر شده است.

کد خبر 350379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.