قوانین احیاء بافت‌های فرسوده اصلاح شود

یک کارشناس معماری با اشاره به موانعی که بر سر راه احیاء بافت های فرسوده وجود دارد، گفت: لازم است قوانین مربوط به احیاء بافت‌های فرسوده اصلاح شود.

بهمن محلوجی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: دفاتر تسهیل‌گری نقش بسیار مهمی در جهت احیاء بافت‌های فرسوده شهر اصفهان دارند، در این میان نیز مشارکت مردمی در کنار فعالیت این دفاتر سبب بهبود و تسریع در احیاء بافت‌های فرسوده شهر خواهد شد.

وی افزود: از آن‌جایی که به طور معمول در بافت‌های فرسوده اقشار ضعیف جامعه سکونت دارند باید به نوعی این اطمینان برای آنها فراهم شود که در راستای احیاء بافت‌های فرسوده، دارایی آنها دچار نقصان نمی‌شود.

این کارشناس معماری ادامه داد: مهمترین مسئله در به کارگیری مشارکت شهروندان ساکن در بافت فرسوده این است که مدیران شهری زمینه اعتماد مردم به دفاتر تسهیل‌گری و پروژه‌های احیاء بافت‌های فرسوده را فراهم کنند.

محلوجی تاکید کرد: باید مردم توجیه شوند که احیا بافت‌های فرسوده شهری برای آنها منفعت دارد از این رو باید تعامل با مردم تقویت شود و در این زمینه از پتانسیل کارشناسان شهرسازی می توان استفاده کرد. 

وی با اشاره به موانعی که بر سر راه احیاء بافت های فرسوده وجود دارد، گفت: در این راستا لازم است قوانین مربوط به احیاء بافت‌های فرسوده اصلاح شود.

کد خبر 350375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.