روحانی به جهان سیگنال دوستی و مذاکره فرستاد

یک تحلیل گر مسائل سیاسی گفت: رییس جمهور درگفت‌وگو با مردم بعد از مدت طولانی فاصله ها را برداشت و این خود یک نکته مهم بود؛ گرچه در این گفت‌وگو احساس می‌شد که وی از سوییس آمده است.

بخشایش اردستانی درمورد گفت‌وگوی رییس جمهور با مردم که شامگاه دو شنبه-۱۵ مرداد- از رسانه ملی پخش شد، به خبرنگار ایمنا گفت: آقای روحانی هر چند رییس جمهور هستند، ولی به نظر می رسد هنوز صدای مردم را نشنیده و مشکلات آنها را از عمق جان درک نکرده و به گونه ای رفتار می کند که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی افزود: با این وجود، نکته مثبت این گفت‌وگو برداشتن فاصله‌ها درگفت‌وگو با مردم است که بعد از غیبت طولانی اتفاق افتاد و خود یک نکته مثبت بوده، شاید هم این گفت‌وگو با مردم  به خاطر این بودکه نمایندگان مجلس ازرییس جمهور خواستند که پاسخگوی سوالات مردم باشد.در واقع، رییس جمهور می خواست قبل از اینکه در برابر نمایندگان قرار بگیرد، ابتدا خود را تست کند.

وی خاطر نشان کرد: رییس جمهور باید همه دولت مردان خود را همگن وهماهنگ کند، چون نمی‌خواهد دولت مردان و ژنرال‌های خود را تغییر بدهد، اما ای کاش از روش چین الگوبرداری می کرد؛ حرکت آقای روحانی وحرکت وزیران وی به سبک نئو لیبرالیسم است، یعنی قیمت آزاد و رقابت بین بخش خصوصی که این امر زندگی مردم را تحت فشار قرار داده است، این در حالی است که دولت چین با این جمعیت زیاد کمک‌های شایانی در کالاهای اساسی به مردم می کند.

این تحلیلگر سیاسی افزود: وقتی روحانی در پاسخ به سوال خبرنگار که می گوید شما چگونه با  مباحث و مشکلات  کشور آشنا می شوید، می گوید: مردم به ما تلفن می زنند و نامه می نویسند، اماروحانی جواب تلفن ونامه را نمی دهد.

بخشایش اردستانی خاطر نشان کرد: نکته مهم دیگر در سخنان رییس جمهور این بود که بارها تأکید کرد که ایران به دنبال جنگ نیست؛  در واقع می خواست بگوید که ایرانی ها مردم صلح دوست وصلح طلبی  هستند؛ هر چند ترامپ می گوید ایران در سوریه، عراق، یمن و بحرین جنگ‌های نیابتی به راه انداخته است و اهداف درازمدتی را دنبال می کند.

وی تاکید کرد: هدف روحانی از گفتن اینکه ایرانی‌ها اهل مذاکره وگفت‌وگوهستند، این بود که اگرایرانی‌ها اسلحه یا موشک دارند، برای دفاع است نه برای حمله کردن وجنگیدن با سایر کشورها.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: اگر چه ایران روزگاری امپراتوری بوده و امپراتوری‌ها بدون تهاجم نمی توانند به حیات خود ادامه دهند، اما در طول تاریخ، ایران اهل تهاجم و تخاصم نبوده است. مردم ایران همیشه صلح دوست و صلح طلب بوده اند و رییس جمهور با گفتن این حرف قصد داشت سیگنالی به طرف مقابل بفرستد که ایران اهل مذاکره است.

کد خبر 350372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.