گفتند از ربیعی دفاع کنی دیگر تأیید صلاحیت نمی شوی/ مجلس به حق رأی بدهد نه به فشار و جو

مخالفان استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان استدلال‌هایی، دلایل موافقان استیضاح را به چالش کشیدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نماینده مردم بوشهر در ادامه بررسی استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن مخالفت با استیضاح، گفت: قبل از جلسه به من گفته شد که اگر در دفاع از ربیعی صحبت کنم شاید دی ماه ۹۸ تایید صلاحیت نشوم اما من از حق دفاع می کنم.

خدری خطاب به چنارانی گفت: اگر من از رادیو اظهارات شما را گوش می کردم، برداشتم این می شد که استیضاح رییس جمهور مطرح است نه یک وزیر، زیرا همه مشکلات کشور را به یک وزیر گره زدید.

عضو فراکسیون امید مجلس خطاب به خادمی نیز گفت: شما فرمودید ما وزیر می خواهیم، کارگر نمی خواهیم، اما من می گویم ما وزیری می خواهیم که کارگر بوده و دردِ کارگران را لمس کند. اگر امروز ربیعی در نشست های کارگری حضور می یابد، به این دلیل است که خود کارگر بوده است. ربیعی سه روز در هفته در وزارتخانه می خوابد. انتظار داریم با این همه کمبودها و مشکلات، آقای ربیعی همه مسائل را حل کند؟

وی در خصوص اتفاقات صبح امروز مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی در عین آرامش، دستور کار را قرائت کرد، بنده تذکر دادم و جلسه غیرعلنی شد. چه کسی حرمت جلسه و حرمت امامزاده را شکسته است؟

خدری با اشاره به اظهارات رستمیان گفت: آقایی که خیلی تهمت ها و افتراها را برخلاف آموزه های دین مطرح کردند باید بدانند ما در پیشگاه خداوند باید جوابگو باشیم، من هم فرزند عشایر هستم، در کدام چادر عشایری می توان ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شام داد؟

به حق رای بدهید

در ادامه بررسی استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس در مخالفت با استیضاح وزیر اظهار کرد: احساس کردم باید از مجلس و نمایندگان دفاع کنم. اینکه بگویند نمایندگان لابی کرده‌اند و پول گرفته‌اند، اشتباه است. چه کسی را زیر سؤال می‌برید؟

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جو راه انداختند که اگر به استیضاح رأی ندهید، حیثیت مجلس زیر سؤال می‌رود؛ باید به حق رأی داد. اگر کسی پول گرفته است باید از مجلس اخراج شود؛ این حرف‌ها انصاف نیست و کسی باج نگرفته است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من به ربیعی رأی‌اعتماد می‌دهم و دنبال دنیا و پول نبودم و نیستم، گفت: آقای تقی‌زاده پیش بنده آمد و گفت «پسر من، پسر آقای ربیعی را نمی‌شناسد»؛ برخی تهمت می‌زنند که این دو با هم در دبی فلان شرکت را زده‌اند، تهمت را نباید از پشت تریبون بیان کرد.

پزشکیان ادامه داد: ما مسلمان هستیم و به خدا اعتقاد داریم، چرا تهمت می‌زنید؟ زندگی من و خیلی از نمایندگان معلوم است. اگر دنبال پول بودیم، خفه می‌شدیم و خیلی حرف‌ها را نمی‌زدیم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: من وزیر بودم، در دولت آقای خاتمی و احمدی‌نژاد اعتصابات کارگری زیاد بود. پنج سالی است که آقای ربیعی وزیر شده، مشکل کارگران را حل کرده است.

اگر وزیر قیافه بگیرد و مردم را تحویل نگیرد، خوب است!

وی گفت: وزیر اگر برای مردم گریه کند، بد است! اگر قیافه بگیرد و مردم را تحویل نگیرد، خوب است! مسئولین باید همراه مردم باشند. اگر نمی‌توانند مشکلات مردم را حل کنند، اقلاً باید گریه کنند، مردم را تحویل بگیرند و احترام بگذارند.

پزشکیان تصریح کرد: به بنده گفتند «تو نایب رییس مجلس هستی، در دفاع از ربیعی حرف نزن»؛ بنده از هیچ جناح و دسته‌ای بدون دلیل دفاع نکردم. ربیعی را بردارید و فرد دیگری را نیز بیاورید، مشکلات را حل نمی‌کند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جریان استیضاحش در دولت خاتمی گفت:‌ همشهری بنده، بنده را استیضاح کرد، باورش شده بود که بچه‌های من در خارج تحصیل می‌کردند و بی‌اِم‌وِ سوار می‌شوند، بچه‌های من روی خارج را ندیده‌اند و در آن زمان ماشین نداشتند؛ ماشین وزارتخانه را هم سوار نمی‌شدند.

وی خطاب به نمایندگان تأکید کرد: اعتبار مجلس به این است که به حق رأی بدهد نه به فشار و جو.

کد خبر 350356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.