گفت‌و گوی روحانی با مردم دیرهنگام اما خوب بود

دبیر اجرایی حزب کارگر اصفهان گفت: گفت‌وگوی اخیر رییس جمهور، اگر چه کمی دیر شد، ولی برای کاهش فاصله‌ها بین مردم و دولت خوب بود.

اصغربرشان در تحلیل گفت‌وگوی تلویزیونی رییس جمهور با مردم به خبرنگار ایمنا گفت: بعد از اینکه نظم اقتصادی کشور دچار اختلال و نابسامانی شد؛ رییس جمهور به این جمع بندی رسید که لازم است برای توضیح این وضعیت با مردم گفت‌وگویی انجام دهد.

وی افزود: مدتی بود که بین ملت و دولت فاصله افتاده و لازم بود در شرایط شکست برجام، نابهنجاری‌ها، جریانات و نابسامانی ارزی، رییس جمهور خیلی زودتر به مردم پاسخ دهد و قبل از اینکه اعتراضات خیابانی شروع شود، مشکلات و چالش‌ها را با مردم در میان بگذارد، با این حال، گفت‌وگوی اخیر رییس جمهور، اگر چه کمی دیر اما برای کم کردن فاصله‌ها بین مردم و دولت خوب بود.

دبیر اجرایی حزب خانه کارکر اصفهان گفت: آقای روحانی مسئول هماهنگی دولت با سایر قوا است و اگر این هماهنگی نباشد، بار منفی برای کشور به دنبال دارد. اگر در  موضع گیریهای مقامات اروپایی و آمریکایی راجع به برجام هماهنگی وجود نداشته باشد، رییس جمهورحرفی بزند و فرماندهان نظامی، مسئولان سازمانها و رؤسای قوای دیگر هر کدام اظهار نظری داشته باشند و از موضع مخالف سخن بگویند، این امر به زیان ایران خواهد بود؛ چون نبود هماهنگی و تضاد بین دولت و دیگر ارکان کشور را نشان می دهد و دشمن می‌تواند از این تضادها و ناهماهنگی‌ها به عنوان حربه‌ای علیه منافع ایران بهره برداری کند.

وی افزود: نکته مهم دیگر که می تواند از بعد روانی بر جامعه اثر سوء داشته باشد، استمرار و تدوام برخی ناهماهنگی‌ها است؛ به عنوان نمونه تصمیمات عملیاتی در حوزه ارز اگر به صورت کوتاه مدت بوده و برنامه ریزی بلند مدتی برای آینده نداشته باشد، ممکن است در کوتاه مدت مفید باشد، اما در بلند مدت به یک جریان لجام‌گسیخته و جهنمی تبدیل خواهد شد.

دبیر حزب کارگر اصفهان تاکید کرد: وقتی روحانی می گوید در تمام موارد و در مایحتاج عمومی و داروها تدابیری اندیشیده‌ایم و جای هیچ نگرانی نیست، باید این نکته را تذکر داد که ایران مرزهای خشکی و آبی زیادی با همه کشورهای همسایه دارد و ممکن است بسیاری از کالاها از طریق قاچاق وارد شود و به مردم صدمه وارد کند، بنابراین باید مرزها را کنترل کنیم تا مایحتاج  ضروری مردم از طریق قاچاق و رانت وارد کشور نشود.

برشان افزود: اگر چه کنترل کامل مبادی ورودی و خروجی کشور سخت است، اما باید از  قاچاق کالا جلوگیری کرد؛ چراکه  مردم نیازمند به کالاهای اساسی  هستند. اگر در واردات و توزیع کالاها حرکت هماهنگ و برخورد صحیح، روشن و با سرعت انجام شود کسی جرات سوء استفاده نخواهد داشت.

صلابت و قدرت در صحبت‌های رییس جمهور

وی در پاسخ به این سوال که آیا  روحانی توانست با سخنان خود به انتظارات مردم پاسخ دهد، گفت: انتظارات مردم یک جریان عام است؛ مردم از وضعیت کنونی اقتصادی در شوک قرار گرفته‌اند و هر چند روحانی خیلی دیر با مردم  گفت‌وگو کرد، اما اگر وعده‌های وی اجرایی شود، می تواند تاثیرگذار باشد، ولی اگر به هر دلیلی سخنان رییس جمهور اجرا نشود، نفوذ و اثرگذاری‌اش را در افکار عمومی از دست خواهد داد.

 برشان افزود: از نقاط قوت سخنرانی آقای روحانی این بود که با طیب خاطر و اطمینان از توانایی در رفع مشکلات و مسائل گفت و در مذاکره با آمریکا از موضع منطق و قدرت برخورد کرد.

این عضوشورای شهر اصفهان تاکید کرد: در نهایت عامل مذاکره در ایران رییس جمهوراست، چون وی و شورای عالی امنیت ملی تصمیم‌گیرنده هستند؛ نه سایر افراد، جناح‌ها یا روسای قوای دیگر، اگر قرار است مذاکره ای صورت بگیرد، باید در راستای منافع و مصالح ایران در برابر اروپا و آمریکا و همچنین نشان‌دهنده صلابت، قدرت  خودباوری، توانایی و خوداتکایی در برابر مذاکره کنندگان باشد و نکته این است که در صحبت‌های رییس جمهور این صلابت و قدرت دیده می شد.

دبیر حزب کارگر اصفهان افزود: البته در گفت‌وگو با مردم، روحانی باید به برخی نکات دیگر هم اشاره می کرد که به راحتی از کنار آن رد شد؛ مسائلی مثل ضریب اطمینان از اشتغال، تولید و صنعت با حمایت های دولت از اقتصاد و بازرگانی و تولید برای کشور مسائل بسیار مهم و اساسی بود، اما روحانی از کنار آنها گذشت.

کد خبر 350353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.