مسئولان برای رفع دغدغه‌های خبرنگاران گام بردارند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مسئولان باید مشکلات و چالش‌های خبرنگاران را مورد توجه قرار داده و در جهت رفع دغدغه‌های خبرنگاران گام بردارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر احمد زندآور با حضور در برنامه رادیویی صدای شهر به مناسب روز خبرنگار اظهار کرد: علم، دانش، تجربه و جسارت لازمه فعالیت یک خبرنگار خوب است و این موارد در خبرنگاران اصفهان به خوبی مشاهده می‌شود.

وی سرعت، دقت و صحت را سه اصل مهم در کار خبری عنوان کرد و افزود: در استان اصفهان شاهد کارآزمودگی خبرنگاران هستیم، قشر سخت کوشی برای رفع مشکلات جامعه و شهر خود تلاش و همت دارند، اما برای رفع مشکلات خودشان همت به خرج نداده‌اند.

این عضوشورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: خبرنگاران هیچگاه به دنبال منافع شخصی نبودند، به طوری که در تشکل های مطبوعاتی تمام اصحاب رسانه همسطح هستند. خبرنگاران از نظر سطح مادی با هم برابر هستند به این جهت که در موقعیت های مناسبی قرار نگرفتند و در مسیر رسیدن به حقوق حقه خودشان مظلوم واقع شدند.

زندآور مهمترین دغدغه خبرنگاران را موضوع بیمه، امنیت شغلی، مسکن، خدمات رفاهی و تفریحی عنوان کرد که تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است و گفت: مسئولان باید مشکلات و چالش های خبرنگاران را مورد توجه قرار داده و در جهت رفع دغدغه‌های خبرنگاران گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: در دوره جدید خانه مطبوعات استان اصفهان تدابیر مختلفی برای رفع مشکلات خبرنگاران اندیشیده شده است.

رییس خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان با بیان اینکه مشکلات خبرنگاران شناخته شده، اما حل نشده است، افزود: در استان اصفهان شاهد تحرک، پویایی و محرک های توسعه مطبوعات هستیم، موضوعی که در سایر استانها کمتر دیده می شود.

وی اظهارکرد: در استان اصفهان بیش از ۴۰۰ نفر تحت عنوان اصحاب رسانه فعال هستند و ۳۵۰ نشریه تخصصی با موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و هنری زیر نظر اداره ارشاد منتشر می شود.

زندآور با بیان اینکه استان اصفهان ۱۰ روزنامه محلی، ۵۲ نمایندگی روزنامه های سراسری،۴۵ نمایندگی خبرگزاری، ۲۳ هفته نامه، ۱۰ دو هفته نامه، ۴۱ ماهنامه و ۱۰ دو ماهنامه دارد، گفت: این از افتخارات استان است که اصحاب رسانه با این حجم دفاتر خبرگزاری، روزنامه و نشریات محلی و سرپرستی های  روزنامه های کشوری فعال هستند.

وی تصریح کرد: حدود ۴۰ مورد از مشکلات خبرنگاران  استان اصفهان طی شش ماه گذشته پیگیری شده که با کمک مسئولان شاهد رفع برخی مشکلات آنها بوده‌ایم.

رییس خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان با بیان اینکه اتحاد، همدلی و تعامل سرلوحه کار رسانه ها است، تاکید کرد: رسانه ها پل ارتباطی مسئولان با مردم هستند که امیدواریم در این دوره با تعامل و همدلی شاهد خدمات موثری برای خبرنگاران باشیم.

کد خبر 350327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.