۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
داستان‌ را زندگی کنید...

داستان‌های کوتاه‌ "دختر چهل ساله پیر نیست" نوشته "مریم معینی" و "شوتینگِ تفاله" نوشته "سیدروح‌الله حسینی" در نودمین نشست نقد و بررسی داستان کانون داستان‌نویسی بهانه روایت بررسی می‌شود.

به گزارش ایمنا، در نودمین نشست‌ نقد و بررسی رمان و مجموعه داستان که از سوی کانون داستان‌نویسی بهانه روایت و با همکاری موسسه فرهنگی، هنری و ادبی روایت کلک خورشید برگزار می‌شود، داستان‌های کوتاه‌ "دختر چهل ساله پیر نیست" نوشته "مریم معینی" و "شوتینگِ تفاله" نوشته "سیدروح‌الله حسینی" نقد و بررسی می‌شود.

مریم معینی، دبیر بازنشسته ادبیات فارسی است که بعد از بازنشستگی از سال۸۲ نوشتن را به‌صورت حرفه‌ای آغاز کرد. وی بعد از سفر به کربلا سفرنامه‌ای را با نام "با من به عتبات عالیات بیایید" نوشت که سال ۸۴ به چاپ رسید و سال ۸۶ نیز اولین رمان خود را با عنوان "چه کسی باید افتخار کند" و سپس رمان "من عاشق افسانه نیستم" را منتشر کرد.

هم‌چنین سیدروح‌الله حسینی در داستان "شوتینگ تفاله" اساساً به دنبالِ روایتِ شخصیت‌هایی فاقدِ جنسیت بوده است و بر همین اساس نرینگی و مادگی را کنار گذاشته و روایت را بدونِ قراردادها و وابستگی‌هایی که جنسیت بارِ شخصیت‌ها می‌کنند، پیش برده است.

نشست نقد و بررسی داستان‌های کوتاه‌ "دختر چهل ساله پیر نیست" نوشته "مریم معینی" و "شوتینگِ تفاله" نوشته "سیدروح‌الله حسینی" چهارشنبه ۱۷ مردادماه ساعت ۱۸ با حضور نویسنده‌های مهمان از انجمن داستان نویسی "جرگه نجف‌آباد" در خانه خورشید، واقع در آبشار اول، روبه‌روی خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

کد خبر 350322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.