جهان از یک جانبه گرایی آمریکا خسته است

وزیر خارجه ایران در پاسخ به توئیت رییس جمهور آمریکا پیرامون صلح جهانی نوشت: روابط بین الملل جشنواره انتخاب ملکه زیبایی با کلیشه های نخ نما درباره آرزوی صلح جهانی نیست.

به گزارش ایمنا، ظریف با اشاره به توئیت رییس جمهوری آمریکا درباره صلح جهانی نوشت: این اولین بار نیست که یک جنگ طلب ادعا می کند که به خاطر«صلح جهانی» جنگ به راه می اندازد.

رییس جمهوری آمریکا دیروز در صفحه توئیتر خود با اشاره به تحریم های ایران و ضمن تهدید شرکت های بین المللی دارای روابط تجاری با تهران، مدعی شد: من در پی«صلح جهانی» هستم نه چیز دیگر.

وزیر خارجه ایران در این پیام توئیتری نوشت: کج خلقی ها و توئیت های با حروف بزرگ این واقعیت را که جهان از یک جانبه گرایی آمریکا خسته شده، تغییر نمی دهد.توقف تجارت آمریکا و از بین بردن ۱۰۰ هزار شغل در این کشور برای ما مهم نیست، اما جهان از فرمان‌های بی فکر توئیتری پیروی نمی کند.

ظریف در پایان افزود: (این را) از اتحادیه اروپا، روسیه، چین و ده ها شریک تجاری دیگر ما بپرسید.

به دنبال تحریم های واشنگتن علیه ایران، چین، روسیه و اتحادیه اروپا با اعلام حمایت خود از برجام تاکید کردند که از تحریم های آمریکا پیروی نمی کنند.اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرده است که قوانین مسدود ساز این اتحادیه را برای مقابله با تحریم های آمریکا علیه ایران اجرا می کند.

کد خبر 350314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.