تعاونی های دانش‌بنیان نوآوری‌ را به تکنولوژی تبدیل می کند

لنجان-رییس اداره تعاون، کار و امور اجتماعی شهرستان لنجان گفت:با توجه به توطئه های اقتصادی دشمنان تعاونی های دانش بنیان می توانند بسیار راهگشا عمل کرده و با خلق ایده های نو به ایجاد اشتغال، افزایش علم و ثروت و توسعه اقتصادی کمک کنند.

مهدی کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان اظهار کرد: تعاونی ها با استفاده از سرمایه های مردمی بهترین فرصت را برای تولید ایده در اختیار دارند و جوانان خلاق و جسور با استفاده از این ظرفیت می توانند مجاری جدیدی از نیازهای روز جامعه را با بهترین شکل ایجاد کرده و آن را توسعه دهند.

وی افزود: با توجه به توطئه های اقتصادی دشمنان و اجرای تحریم های ظالمانه علیه ایران تعاونی های دانش بنیان می توانند بسیار راهگشا عمل کرده و با خلق ایده های نو به ایجاد اشتغال، افزایش علم، ثروت و توسعه اقتصادی کمک کنند.

رییس اداره تعاون، کار و امور اجتماعی شهرستان لنجان تصریح کرد: حرکت تعاونی های دانش بنیان بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی در راستای گسترش اختراع و نوآوری و در نهایت تجاری سازی نتایج تحقیق شامل طراحی و تولید کالا و خدمات در حوزه فناوری های برتر و با ارزش افزوده فراوان به ویژه در تولید نرم افزارها است بر همین اساس اداره تعاون، کار و امور اجتماعی شهرستان لنجان از تشکیل چنین تعاونی هایی در شهرستان استقبال می کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز با تشکیل مرکز رشد زرین شهر مسیر توسعه شهرستان لنجان کلید خورده و قطعا این مرکز می تواند با تشویق نخبگان در تشکیل تعاونی های دانش بنیان به خوبی ایفای نقش کند و باید به این نکته نیز توجه داشت یکی از معیارهای انتخاب تعاونی‌های برتر در کشور، دانش‌بنیان بودن تعاونی‌ها است.

کریمیبا بیان اینکه تعاونی‌ها در صورتی که به نوآوری توجه نکنند، دچار ایستایی می‌شوند، اضافه کرد: با شناسایی تعاونی های غیر فعال سعی خواهیم کرد تا آنان را به سمت فعال شدن سوق دهیم، اما در صورتی که آن ها همچنان غیر فعال باقی بمانند منحل خواهند شد تا در صورت ارایه بسته‌های حمایتی بتوانیم از تعاونی‌های فعال حمایت کنیم.

وی عنوان کرد: بیش از نیمی از جمعیت شهرستان لنجان در تعاونی‌های شهرستان عضویت داشته که بخش عمده‌ای از این تعاونی‌ها به سهام عدالت باز می گردد.

رییس اداره تعاون، کار و امور اجتماعی شهرستان لنجان در ادامه با اشاره به افزایش پایداری مشاغل و کاهش بحران های کارگری در شهرستان لنجان گفت: ایجاد اشتغال در وضعیت کنونی اقتصادی کشور نوعی جهاد است و در سال های گذشته این مسئله کاهش چشمگیر بحران های کارگری مواجه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ همواره شاهد مشکلات کارگر و کارفرما بوده ایم چراکه کارگر خود را بازنده گردونه زندگی می داند و کارفرما نیز همیشه به فکر سودی است که اگر کارگران بهتری داشت به دست می آورد و اینگونه مسایل باعث بروز اختلاف بین کارگر و کارفرما شده است و اداره تعاون، کار و امور اجتماعی شهرستان لنجان در این زمینه با تلاش های بسیار توانست رتبه نخست استان را به خود اختصاص دهد.

کریمی در ادامه از کاهش ۱۰ درصدی حوادث کار در شهرستان لنجان خبر داد و افزود: ارتقای سطح ایمنی در محیط کار برای کاهش حوادث یکی از الزاماتی است که در شهرستان لنجان مورد توجه قرار گرفته چراکه بخش عمده ای از حوادث کار قابل پیشگیری است و آموزش و نظارت موثر بر کارگاه ها می تواند در کاهش حوادث حین کار و مرگ و میر ناشی از آن موثر باشد.

وی با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی بازرسی ایمنی از کارگاه های شهرستان لنجان، تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع اداره تعاون، کار و امور اجتماعی شهرستان لنجان پیگیری فراوانی برای اعطای گواهینامه سلامت ایمنی برای تمامی مسئولان ایمنی کارگاه های این شهرستان انجام داد و خوشبختانه جزء شهرستان های پیشرو در این حوزه هستیم.

رییس اداره تعاون، کار و امور اجتماعی شهرستان لنجان اضافه کرد: با توجه به وضعیت خشکسالی در شهرستان لنجان متاسفانه در فرودین ماه سال جاری شاهد افزایش دریافت کنندگان بیمه بیکاری هستیم و امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده در ماه های آینده شاهد کاهش این آمار باشیم.

کد خبر 350292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.