۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
بافت قدیمی قلب شهر احیاء می‌شود

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: احیاء بافت قدیمی منطقه سه شهرداری اصفهان که در قلب شهر واقع شده، یکی از اولویت‌های این منطقه در سال‌جاری است.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: بیشترین بافت تاریخی شهر اصفهان در منطقه سه شهرداری واقع شده از این رو یکی از برنامه‌های مهم این منطقه احیاء بافت قدیمی شامل خانه‌ها، حمام‌ها و بازارها است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای مرمت و بازسازی بازارچه سینه پایینی عبدالرزاق، بازارچه نیماور، حمام خسروآغا، حمام شاهزاده و سقف بازار حسن‌آباد، افزود: سال‌ها قبل سقف بازارچه‌ها فروریخته بود که مرمت آن را از سال گذشته آغاز کردیم.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان ادامه داد: بازارچه سینه پایینی عبدالرزاق با هزینه‌ای بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان و بازارچه نیماور با صرف ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار مرمت شده است.

کارگر با بیان اینکه مرمت حمام‌های تاریخی که در توسعه گردشگری اصفهان تاثیر زیادی دارد، در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در این راستا احیاء و مرمت حمام تاریخی خسروآغا در خیابان حکیم انجام شد.

وی تصریح کرد: در خصوص حمام شاهزاده‌ها استحکام بخشی، سبک سازی بام، تزیینات و کاشی کاری هایی انجام شده و اقدامات مرمتی این حمام تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه در بازارچه دردشت نیز تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: برای مرمت بازاچه حسن آباد در مجاورت میدان امام خمینی(ره) که تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، اعتباری افزون بر ۳۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

کد خبر 350215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.