کشف زمین خواری ۲۵۷ میلیاردی در اصفهان/ غرق شدن پدر فداکار پس از نجات فرزندانش

کشف زمین خواری ۲۵۷ میلیاردی در اصفهان، غرق شدن پدر فداکار در رودخانه "کوچری" گلپایگان، توقیف محموله ۳ میلیاردی قاچاق در شهرضا و توقیف محموله ۱۰۰ کیلویی تریاک در اصفهان از مهم‌ترین اخبار انتظامی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت اخیر بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نیروی انتظامی استان اصفهان، سردار مهدی معصوم بیگی، فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ادامه برنامه های مقابله ای خود با مجرمان و مخلان اقتصادی، در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی اقدام به تصرف ۴۶ هزار و ۸۷۸ متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۲۵۷ میلیارد و ۸۲۹ میلیون ریال کرده، موضوع را در دستور کار ویژه خود قرار دادند.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات گسترده و بررسی های علمی بر روی نقشه های کاربری مشخص شد فرد مذکور این میزان زمین را تصرف و اقدام به تغییر کاربری آن کرده است.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان گفت: کارآگاهان پس از دریافت اطلاعات به دست آمده، طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ویژه فرد متخلف را دستگیر و تحویل مراجع قضائی دادند.

غرق شدن پدر فداکار در رودخانه "کوچری" گلپایگان

سرهنگ  حسین بساطی، فرمانده انتظامی گلپایگان گفت: در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع حادثه غرق شدگی در رودخانه "کوچری" شهرستان گلپایگان بلافاصله مأموران این فرماندهی همراه با نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان افزود:در بررسی صورت گرفته مشخص شد خانواده ۴ نفره ای  در حال تفریح و استراحت بودند که ۲ کودک آنها وارد رودخانه شده و به علت آشنا نبودن با محیط به منطقه ممنوعه نزدیک می شوند.

این مقام انتظامی افزود: این ۲ کودک در حال غرق شدن بودند که پدر خانواده برای نجات جانشان وارد آب می شود اما متأسفانه در این حادثه پدر فداکار پس از بیرون آوردن فرزندانش ، به دلیل شدت موج رودخانه، غرق شده و جان خود را از دست می دهد.

توقیف محموله ۳ میلیاردی قاچاق در شهرضا

سرهنگ محمد حسین بابا کلانی، فرمانده انتظامی شهرضا گفت: مأموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید "امامی" شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده که از جنوب کشور به سمت تهران در حرکت بود، مشکوک و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا با بیان اینکه راننده خودرو فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی برای بار خودرو بود، تصریح کرد: مأموران در بازرسی از این خودرو مقدار۲۷تن حبوبات خارجی قاچاق را کشف کردند.

سرهنگ "بابا کلانی" با بیان اینکه ارزش این محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۳میلیارد ریال اعلام شده است، افزود: در این خصوص خودرو توقیف و راننده آن همراه پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.

باند سارقان منزل درخمینی شهر منهدم شد

سرهنگ علی جعفری نژاد، فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در شهرستان خمینی شهر و شکایت مالباختگان به پلیس آگاهی، تحقیقات گسترده ای در این زمینه توسط کارآگاهان انجام گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی با انجام یک سری اقدامات خاص علمی و تخصصی ویژه دریافتند که این سرقت ها توسط یک باند ۳ نفره از سارقان سابقه دار و غیر بومی صورت گرفته است.

این مقام مسئول ادامه داد: در ادامه، مأموران پلیس آگاهی مخفیگاه متهمان را شناسائی کرده و طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ویژه و هماهنگ هر ۳ نفر را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر افزود: متهمان در تحقیقات صورت گرفته به سرقت ۶۰۰ میلیون ریال اموال از منازل مورد سرقت قرار گرفته اعتراف کرد و مالخر اموال مسروقه را نیز معرفی کردند که وی نیز در عملیاتی دیگر توسط ماموران دستگیر شد.

محموله ۱۰۰ کیلویی تریاک در اصفهان توقیف شد

سرهنگ سید تقی حسینی، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان اصفهان طی یک عملیات ویژه در منطقه شرق استان ۲ دستگاه خودروی حامل مواد مخدر را شناسایی و متوقف کردند.

وی افزود: در این عملیات طی بازرسی به عمل آمده از این خودروها مقدار ۱۰۰ کیلو و ۶۶۰ گرم تریاک کشف و ۳ قاچاقچی مواد مخدر نیز دستگیر شدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه خودروهای مذکور از مرزهای شرقی کشور بارگیری و به مقصد اصفهان در حرکت بودند، افزود: متهمان دستگیر شده غیر بومی و دارای سابقه کیفری در زمینه قاچاق مواد مخدر هستند که با هوشیاری و اشرافیت بالای مأموران در انجام نقشه خود ناکام شدند.

سرهنگ حسینی خاطر نشان کرد: در این رابطه پرونده تشکیل و متهمان برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل شدند.

برخورد تیبا با اتوبوس بنز، یک کشته برجای گذاشت

سرهنگ حسین پورقیصری، رییس پلیس راه استان اصفهان اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع تصادف بین یک دستگاه خودرو سواری تیبا با دستگاه اتوبوس بنز در محور "اردستان به اصفهان " بلافاصله مأموران گشت پلیس راه "اردستان" برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه، سواری تیبا به علت انحراف به چپ و خارج شدن از مسیر اصلی خود ، با اتوبوس بنز برخورد کرد که راننده تیبا به علت شدت صدمات وارده جان باخت .

 این مقام انتظامی همچنین گفت: ساعت ۷ و ۲۵ دقیقه روز گذشته مأموران واحد گشت پلیس راه "اصفهان _ شیراز" از وقوع تصادف بین یک دستگاه خودروی سواری پژو با موتور سیکلت در محور "زیباشهر" مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند.

سرهنگ پورقیصری ادامه داد: در این حادثه ، راکب موتور سیکلت به علت شدت جراحات وارده در دم جان باخت.

وی راننده خودروی پژو را مقصر این حادثه اعلام کرد و گفت: برابر اعلام نظر کارشناسان پلیس راه ، علت این تصادف ، تغییر مسیر ناگهانی خودروی سواری پژو بوده است.

کد خبر 350210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.