۴۰۰ دوربین نظارتی در شهر اصفهان نصب می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: حدود ۴۰۰ دوربین تا پایان مردادماه در شهر اصفهان نصب می شود.

علیرضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این دوربین‌ها شامل دوربین‌های نظارت تصویری، ثبت تخلف سرعت، ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز و توقف روی خط عابر پیاده  و ثبت تخلف از مسیرهای ویژه عبور از بی. آر. تی است.

وی افزود: کدهای تخلفات از پلیس راهور اخذ و مورد تست و آزمایش قرار گرفته است بر این اساس تا پایان مردادماه دوربین‌ها در سطح شهر نصب خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه تاثیر دوربین‌های نظارت تصویری در نظم‌دهی و قانون‌مندی شهر بی نظیر بوده است، گفت: با نصب دوربین‌های نظارتی، تخلفات سرعت ۷۰ درصد کاهش داشته و به یک سوم گذشته رسیده است.

صلواتی خاطرنشان کرد: تخلفات عبور از چراغ قرمز و توقف روی خط عابر پیاده نیز  ۸۵ درصد کاهش داشته است، نصب دوربین‌ها و همکاری شهروندان به کاهش جرائم و تامین ایمنی شهر کمک کرده است.

وی اظهار کرد: شاید تلقی شود نصب دوربین‌ها به منظور افزایش جرائم انجام می شود این در حالی است که سهم ناچیزی از این جرائم به شهرداری می رسد و حتی ظرف دو سال گذشته این مبلغ نیز صفر رسیده است و شهرداری هیچ نفعی از جریمه کردن نمی برد، بنابراین مهمترین هدف نصب دوربین‌ها، کاهش تخلفات، نظم‌بخشی به شهر و کاهش ناهنجاری‌ها بوده است.

کد خبر 350165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.