شناسایی ۱۰ عامل مهم مرگ و میر جوانان در شهرضا

شهرضا - رییس مرکز بهداشت شهرضا گفت: ۱۰ عامل مهم مرگ و میر جوانان در شهرستان شناسایی شده که در نخستین مجمع سلامت شهرستان اعلام می شود و در راستای کاهش آمار آنان راهبردهایی ادارات ابلاغ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سیدحجت الله موسوی در جلسه هماهنگی برگزاری نخستین مجمع سلامت این شهرستان، با بیان اینکه دستورالعمل اجرایی این مجمع از سال ۹۳ ابلاغ شده است، اظهار کرد: تشکیل حوزه معاونت اجتماعی در وزارت بهداشت و درمان فرصت مناسبی برای تحقق اهداف مجمع سلامت است.

وی در ادامه از تدوین اولویت‌های کاری مجمع سلامت شهرستان‌ها خبر داد و افزود: افزایش مشارکت مردم در امور خیریه و عام‌المنفعه و تقویت مشارکت‌های بین بخشی، از مهم ترین این اولویت‌ها هستند.

رییس مرکز بهداشت شهرضا با بیان اینکه ۶۲۰ سازمان مردم‌نهاد فعال در حوزه سلامت در کشور شناسایی شده است، تصریح کرد: سازماندهی سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه سلامت و استفاده از ظرفیت فعالان بخش خصوصی با رویکرد تخصصی، از اهداف تشکیل مجمع سلامت است.

موسوی با اشاره به نقش عوامل اجتماعی در ارایه خدمات بهداشتی، گفت: ۷۵ درصد از عوامل مؤثر در سلامت مردم، خارج از حوزه سلامت قرار دارد و وزارت بهداشت و درمان در بهترین حالت تنها ۲۵ درصد از خدمات سلامت را ارایه می‌دهد.

وی با اشاره به همکاری وزارت‌های کشور و بهداشت و درمان در تشکیل مجمع سلامت استان‌ها و شهرستان‌ها، اظهار کرد: افزایش کیفیت زندگی مردم و کاستن از مؤلفه‌های مخاطرات زیستی در محیط شهری و روستایی از دلایل اصلی تشکیل از مجامع است.

رییس مرکز بهداشت شهرضا گفت: نخستین مجمع سلامت شهرستان در شهریورماه امسال و پس از آن به صورت سالانه برگزار می‌شود و در فاصله زمانی برگزاری هر مجمع با تشکیل جلسات ماهیانه، مهمترین وظایف هر سازمان در حوزه سلامت و مقابله با مخاطرات حوزه سلامت مردم تدوین و ارایه می‌شود.

موسوی کاستن از آمار مرگ و میر زودرس را از مهم ترین اهداف تشکیل مجامع سلامت دانست و افزود: ۱۰ عامل مهم مرگ و میر که سلامت جوانان شهرضا را تهدید می‌کند شناسایی شده و در نخستین مجمع سلامت شهرستان اعلام و از ادارات مسئول در هر زمینه خواسته می‌شود برای از بین بردن آن تلاش کنند.

وی با اشاره به نقش رسانه‌های گروهی در افزایش سطح سلامت اجتماعی، تأکید کرد: بروز بسیاری از مخاطرات زیستی که سلامت انسان‌ها را تهدید می‌کند، ناشی از پایین بودن سواد عمومی در زمینه مسائل بهداشتی است.

کد خبر 350160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.