اصفهانیان: مدافع استقلال باید اخراج می‌شد

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: در دیدار ذوب آهن و استقلال تهران، مدافع استقلال از نیروی بیش از حد استفاده کرد که به همین دلیل پس از به ثمر رسیدن گل باید با کارت قرمز جریمه می شد.

به گزارش ایمنا، فریدون اصفهانیان با تمجید از عملکرد داوران در هفته دوم لیگ برتر گفت: در کل عملکرد داوران نسبت به هفته اول بهتر بود و این نشان می دهد که رفته رفته قضاوت خوبی از داوران را در آینده شاهد خواهیم بود.

وی افزود: تاکید کمیته داوران بر این است با توجه به دوره ای که برای آنها برگزار شد و به گفته خود داوران از سطح بالایی نیز برخوردار بود و تمام مطالبی را که در کلاس های قبل از شروع جام جهانی توسط مدرسان فیفا از جمله ایوانف تدریس شده بود، توسط این مدرس در کلاس آموزش داده شد. بنابراین به همان اندازه انتظار می رود که داوران قضاوت بهتری را از خود در زمین مسابقه به نمایش بگذارند.»

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره عملکرد داوران مسابقات هفته دوم لیگ برتر اظهار کرد: اشتباهی که در نتیجه بازی تاثیر گذار باشد، وجود نداشت. فقط در بازی ذوب آهن و استقلال در صحنه به ثمر رساندن گل اول تیم ذوب آهن، وریا غفوری -مدافع استقلال- باید به دلیل خطای شدید از زمین مسابقه اخراج می شد. ضمن اینکه کمک داور این دیدار نیز در دو صحنه تخلف آفساید مهاجم استقلال را به اشتباه اعلام کرد.

 اصفهانیان درباره دلایل اخراج وریاغفوری در بازی استقلال برابر ذوب آهن تاکید کرد: برای شفاف سازی دلیل اخراج مدافع استقلال به چند نکته باید توجه شود. یکی اینکه هرگاه خطای شدید با برخورد شدید اتفاق بیافتد، داور نباید اعلام آونتاژ کند، باید بازی را قطع و بازیکن خاطی را از زمین مسابقه اخراج نماید. فقط در یک حالت داور می تواند آونتاژ دهد و آن هم زمانی است که پس از خطای شدید یا برخورد شدید بلافاصله گل به ثمر برسد که در بازی ذوب آهن و استقلال همین صحنه که در بازی فوتبال نیز نادر هم است، اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: دومین مورد تعریف خطای شدید است، زمانی که بازیکن هنگام جدال برای توپ با حریف، از نیروی بیش از حد یا بی رحمانه استفاده کند و سلامتی حریف را به خطر بیاندازد مرتکب خطای شدید شده است که در بازی ذوب آهن و ا ستقلال در آن صحنه بازیکن مهاجم با سر در حال به ثمر رساندن گل بود که مدافع طبق وظیفه ذاتی خود به جهت دفع توپ (جدال برای توپ) با لگد به صورت حریف با نیروی بیش از حد ضربه می زند که این مصداق یک خطای شدید است.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: اگر در فرصت آشکار گل زنی داور آونتاژ دهد و گل به ثمر برسد، بازیکن خاطی باید اخطار بگیرد. اما این در شرایطی است که نوع خطا بی احتیاطی یا بی پروایی بوده یا استفاده از نیروی بیش از حد (خطای شدید یا برخورد شدید) نباشد که در صحنه دیدار ذوب آهن و استقلال تهران، بازیکن مدافع از نیروی بیش از حد استفاده کرد که به همین دلیل پس از به ثمر رسیدن گل باید با کارت قرمز جریمه می شد.

منبع: خبرآنلاین 

کد خبر 350124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.