بیانیه مشترک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران منتشر شد

بیانیه مشترک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با تأکید بر تحقق منویات مقام معظم رهبری در استفاده از ظرفیت تولیدات داخلی و مصرف کالاهای ایرانی منتشر شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه مجمع شهرداران کلانشهرها، کمال مرادی، مدیر دبیرخانه مجمع شهرداران کلانشهرها، اظهار کرد: شهرداران درخواست تدوین لوایح درآمدهای پایدار شهرداری‌ها، مدیریت یکپارچه و هماهنگ شهری به مجلس شورای اسلامی و تسریع در اجرای طرح نوسازی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری و دستور تسریع رفع تبعیض از حقوق و مزایای کارکنان شهرداری‌ها نسبت به حقوق و مزایای کارکنان دستگاه‌های دولتی را خواستار شد.

شهرداران کلانشهرها با تاکید بر نقش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حمایت و پشتیبانی از جایگاه حقوقی مدیریت شهری و نظام اداری و کمک به رفع مشکلات زیست محیطی، ترافیکی، اجتماعی و فرهنگی و تحقق توسعه پایدار کلانشهرها تقاضا کردند در جهت خارج کردن مواد مرتبط با عوارض درآمدهای محلی شهرداری‌ها از لایحه مالیات بر ارزش افزوده و بررسی و تصویب طرح مدیریت  درآمدهای پایدار شهرداری‌ها متناسب با هزینه‌های مورد نیاز شهرها و بازنگری و به‌روزرسانی قانون شهرداری اقدام کنند.

شهرداران کلانشهرها در بند سوم این بیانیه از دولت تقاضا کردند تا در جهت توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت بحران از طریق تأمین ناوگان و تخصیص اعتبارات از بودجه عمومی کشور و تسهیلات صندوق توسعه ملی حمایت کنند.

شهرداران در ادامه این بیانیه خود را متعهد دانستند در راستای حمایت از تولیدات داخلی و مقابله با تحریم‌های ظالمانه با اجرای سیاست‌های مقاومتی کلیه لوازم، تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز شهرداری‌ها را از تولیدات داخلی تأمین کنند.

شهرداران کلانشهرها در خاتمه این بیانیه حمایت و همکاری خود را از سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات دولت در راستای فقرزدایی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی اعلام داشتند.

تعامل با دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و اجتماعی با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و نیز حمایت از سیاست‌ها و برنامه‌های دولت از دیگر موارد مورد تأیید شهرداران کلانشهرها بوده است.

به گزارش ایمنا، نود و ششمین نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران به منظور تبادل نظرات، انتقال تجربیات و تصمیم‌گیری در موضوعات و چالش‌های پیش‌رو در اتخاذ تدابیر مشترک در راستای ارتقای کیفیت خدمات گسترده و متنوع مدیریت شهری و افزایش رضایتمندی شهروندان به‌ویژه مناطق و محلات محروم کلانشهرها به میزبانی شهرداری تهران برگزار شد.

شهرداران کلانشهرهای تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز،  قم، کرج، اهواز، کرمانشاه، ارومیه، رشت، زاهدان، همدان، کرمان و اراک اعضای مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران را تشکیل می‌دهند و سید محمدعلی افشانی شهردار تهران در حال حاضر دبیر کلی این مجمع را بر عهده دارد.

کد خبر 350070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.