سالمندان اصفهان فضای تفریحی و ورزشی ندارند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امکانات فرهنگی، تفریحی و ورزشی برای سالمندان اصفهان وجود ندارد و باید در این زمینه در کوتاه‌ترین زمان برنامه‌ریزی انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر برشان صبح امروز (یکشنبه) در چهل و سومین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه نفر 220 هزار نفر در شهر اصفهان بازنشسته هستند، اظهار کرد: از هر شش نفر در شهر اصفهان یک نفر سالمند است وباید به این مهم توجه ویژه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برنامهریزی و سیاستگذاری‌ها در راستای فراهم کردن زیرساختهای لازم برای ایجاد امکانات برای بازنشستگان نیست، افزود: سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین صندوق بیمهای کشور فقط خود را متولی پرداخت حقوق و مستمری می داند و  هیچ اقدام مثبتی در راستای ایجاد تسهیلات و خدمات فرهنگی ورزشی و تجهیزات مراکز بازنشستگی انجام نداده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سایر نهادهای لشکری و کشوری نیز نسبت به ایجاد امکانات برای بازنشستگان توجهی ندارند، اضافه کرد: همچنین بازنشستگان که اغلب سالمند نیز هستند مورد حمایت از سوی خانواده نبوده و بسیاری از خانواده‌ها نیز امکانات مراقبت از سالمندان را ندارند.

وی با بیان اینکه بی توجهی‌ها به سالمندان و نبود و یا کمبود امکانات تفریحی برای آنان منجر به افسردگی و یاس و نا امیدی آنها شده است، ادامه داد: شرایط فعلی برای جامعه و به ویژه شهر اصفهان که دارای جمعیت بالای سالمندی و بازنشستگی است بسیار خطرناک بوده و متولیان در همه بخش‌ها بایددر قالب برنامههای بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت نسبت به رفع مشکلات این قشر از جامعه گام بردارند.

برشان با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در مراکز ملکی در نقاط مختلف اصفهان مراکز فرهنگی، تفریحی، ورزشی و مراقبتی را برای سالمندان راه‌اندازی کند، افزود: همچنین شهرداری مکلف است تعامل و همکاری لازم را برای ساخت و تجهیز باشگاهی به عنوان یک وظیفه رسالتی و خدمات دهنده به شهروندان با سازمان تامین اجتماعی داشته باشد.

وی تاکید کرد: همچنین ضروری است که سازمان برنامه و بودجه برنامه‌ریزی لازم را برای راهاندازی مرکز نگهداری و مراقبت‌های خاص دائمی و با مقطعی برای سالمندان و بازنشستگانی که به دلایل بیماریهای خاص یا نداشتن امکانات، توان مراقبت از آنها مقدور نیست را داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سازمان‌های متولی فرهنگی، ورزشی و رفاهی نیز مکلف هستند نیازهای سالمندان را شناسایی و متناسب با نیازهای کارشناسی شده برای آنها زیرساخت‌ها را فراهم کنند، ادامه داد: همچنین ضروری است که شهرداری در فضاهای عمومی که دارد ظرفیت‌های مناسب را برای سالمندان فراهم کند.

کد خبر 350063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.