گر مرید راه عشقی فکر بدنامی نکن...

اگر این روزها دلتان می‌خواهد گشتی در گلزار هنر ایرانی بزنید، به خانه صفوی بروید و به نقاشی‌ها و آثار نگارگری سید محمدجواد غروی بیندازید.

سپیده غروی کیوریتور این نمایشگاه، در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در این نمایشگاه ۴۴ اثر از مجموعه کارهای پدرم که یادگارهایی از سال‌های ۵۵ تا ۹۵ است به نمایش درآمده‌ است.

وی افزود: اکثر این آثار به سبک نگارگری آثار دوره صفوی و قاجار و برخی از آثار هم پیرو سبک نگارگری مدرن هستند؛ ضمن اینکه تکنیک آثار شامل آبرنگ، آب مرکب، مواد مخلوط و اکرلیک است.

غروی تصریح کرد: من این نمایشگاه را با هدف معرفی آثار پدرم برگزار کردم، چرا که خود ایشان شهرت‌طلب نیستند اما من دوست داشتم اسم ایشان را ماندگار کنم زیرا در طول مدت فعالیت هنری که داشتند آثار قابلی را خلق کرده‌اند.

به گزارش ایمنا، در بیانیه این نمایشگاه که از زبان خود هنرمند است آورده شده که "چشم، دریچه روح است و هنر نقاشی برای من راه عشق است برای رسیدن به تعالی. به قول حافظ: «گر مرید راه عشقی فکر بدنامی نکن... ن.» و من در این راه از نوجوانی به نگاه کردن و طراحی و نقاشی پرداختم و جز عشق هیچ ندیدم."

"سید محمدجواد موسوی‌الغروی" فرزند محمد هاشم در بهمن ماه ۱۳۲۹ چشم به جهان گشود. او از نوجوانی به هنر طراحی، نقاشی طبیعت، نگارگری و مینیاتور علاقه وافر داشت. وی پس از دوران دبیرستان و اتمام خدمت سربازی در رشته دکوراسیون مدرسه راه و ساختمان تهران و سپس در کشور انگلستان در رشته نقاشی در دانشگاه هنر لندن تحصیل کرد. مطالعه، تدریس و نقاشی سه اصل اساسی زندگی سید محمدجواد غروی را تشکیل داده است.

نمایشگاه "مروری بر آثار محمدجواد غروی" تا ۲۴ مردادماه در خانه صفوی برپا است و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه صبح‌ها ساعت ۱۰ تا ۱۳ و بعد از ظهرها ساعت ۱۷ تا ۲۳ به نگارخانه صفوی، واقع در خیابان خاقانی، حدفاصل خواجه پطروس و وحید، جنب کوچه شماره ۳۱ مراجعه کنند

کد خبر 350055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.