فراکسیون ولایی به دنبال طرح عدم کفایت سیاسی روحانی نیست

رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس به دنبال مطرح کردن عدم کفایت سیاسی و استیضاح رییس جمهور نیست.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، حمیدرضا حاجی بابایی در خصوص سوال از رییس جمهور، اظهار کرد: کار را سخت کردیم، سوال از رییس جمهور در آئین نامه داخلی مجلس پیش بینی شده و امری عادی است.

رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر یک چهارم نمایندگان درخواست سوال از رییس جمهور را داشته باشند، این درخواست نمایندگان توسط کمسیون مربوطه بررسی می‌شود و در صورتی که نمایندگان قانع نشوند، این موضوع در صحن اعلام وصل می شود، پس از آن رییس جمهور یک ماه وقت دارد تا به سوال نمایندگان پاسخ دهد و زمان حضور رییس جمهور نیاز به هماهنگی دارد.

حاجی بابایی ادامه داد: در وضعیت وخیم اقتصادی مشکلات زیادی در زمینه خودرو، ارز، سکه و مسکن وجود دارد و مردم حق دارند سوالات خود را از رییس جمهور بپرسند و ایشان باید در مجلس به سوال نمایندگان مردم پاسخ دهد.

سوال از رییس جمهور قابل برگشت نیست

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: این حداقل کاری است که مجلس می‌تواند انجام دهد، البته برای محقق شدن این امر هم فراز و نشیب‌هایی طی شد و ۸۰ نماینده بر امضاهای خود باقی ماندند و قابل برگشت هم نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوال از رییس جمهور فراکسیونی نیست، بیان کرد: ۸۰ امضای نمایندگان مربوط به فراکسیون ولایی نیست و از همه مجلس سوال از رییس جمهو را امضا کرده‌اند، امیدواریم این کار مبارک نتیجه دهد و استیضاح یک وزیر نیز آن را تحت شعاع خود قرار ندهد.

موضع فراکسیون ولایی مجلس درباره رییس جمهور

وی با بیان اینکه فراکسیون ولایی ۲ موضع گرفته است، افزود: موضع اول فراکسیون نمایندگان ولایی این است که نباید در این شرایط، موضوعاتی مانند «عدم کفایت سیاسی رییس جمهور» را پیگیری کنیم که این موضع بر وحدت تاکید دارد، اما اینکه رییس جمهور باید پاسخگو باشد را پیگیری می‌‎کنیم.

حاجی بابایی اظهار کرد: موضع دوم فراکسیون نمایندگان ولایی این است که رییس جمهور در صدا و سیما پاسخگو نیست و جواب مردم را هم نمی‌دهد و مردم ناگزیر به نمایندگان خود در مجلس پناهنده می‌شوند و نمایندگان از اختیارات خود استفاده می‌کنند تا رییس جمهور به مردم پاسخ دهد.

وی افزود: رییس جمهور باید به این سوالات پاسخ دهد که چرا قیمت ارز، سکه و مسکن اینگونه شده است؟ چرا هر روز اجناس گران و گران‌تر می‌شوند؟ چرا قاچاق انجام می‌شود و این همه ماشین‌های رنگارنگ وارد کشور می‌شود؟ چرا اجناسی که نیاز مردم نیست به کشور وارد می‌شود؟ چرا ارز اینگونه توزیع می‌شود تا فردی که به امارات رفته و کیف کرده، در نهایت ۲ میلیون تومان هم سود کند؟

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس به دنبال مطرح کردن عدم کفایت سیاسی و استیضاح رییس جمهور نیست.

رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به دلیل اینکه یکی از اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی موضوع عدم کفایت سیاسی رییس جمهور را مطرح کرد، فراکسیون نمایندگان ولایی چنین موضعی را اتخاذ کرده است.

کد خبر 350048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.