سوءقصد به جان رییس‌جمهوری ونزوئلا با پهپادهای بمب‌گذاری شده

وزیر اطلاع‌رسانی ونزوئلا از وقوع سوءقصد به جان رییس‌جمهوری این کشور در جریان سخنرانی او در مراسمی نظامی خبر داد.

به گزارش ایمنا، در حالی که «نیکولاس مادورو»، رییس‌جمهور ونزوئلا در حال سخنرانی در یک مراسم رژه نظامی بود، پهپادهای حامل مواد منفجره در نزدیکی محل برگزاری این مراسم منفجر شدند.

«خورخه رودریگز»، وزیر اطلاع‌رسانی ونزوئلا این رویداد را تلاش برای حمله به رییس‌جمهوری این کشور قلمداد کرد و گفت که مادورو و سایر اعضای دولت در جریان این حمله آسیبی ندیده‌اند.به گفته این مقام ونزوئلایی، در پی انفجار این پهپادها، هفت سرباز زخمی شدند.

بر اساس گزارش رویترز، پخش زنده سخنرانی مادورو در میانه این سخنرانی قطع و تصاویری از سربازانی پخش شد که در حال دویدن بوده‌اند. در تصاویر مخابره‌ شده از این مراسم پیداست که مادورو حین سخنرانی توقف می‌کند و او و دیگر افراد کنارش در جایگاه به جایی در آسمان نگاه می‌کنند. صدای مراسم هم در این مقطع قطع می‌شود.

رودریگز با بیان این که این رویداد تلاشی ناکام برای ترور رییس‌جمهوری ونزوئلا بوده است، تصریح کرد، در حال حاضر مادورو مشکلی ندارد و حالش خوب است. وزیر اطلاع‌رسانی ونزوئلا اعلام کرد، مادورو به زودی سخنرانی دیگری خواهد داشت. به گفته او، پس از این رویداد رییس‌جمهوری ونزوئلا با وزرا و فرماندهات نظامی جلسه داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، دیوسدادو کابلو، قائم مقام رهبر حزب حاکم سوسیالیست و رییس مجلس موسسان ونزوئلا در واکنش به این رویداد در توئیتر خود نوشت: راست‌گرایان می‌خواهند جایگاهی را که نتوانستند از طریق انتخابات به دست آوردند، از طریق خشونت به دست آورند. برادر و رییس‌جمهوری ما و عالی‌ترین سران سیاسی و نظامی در این حمله تروریستی آسیبی ندیدند.

در همین حال، رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند، برخی از پهپادهای حامل مواد منفجره به مقصد احتمالی خود نرسیده‌ و در منطقه‌ای مسکونی در مرکز کاراکاس منفجر و باعث آتش‌سوزی شده‌اند.

منبع:ایسنا

کد خبر 350047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.