درخشش فرزند ایران‌ در تاجیکستان

در آن‌هنگام که خلائق با چهره‌ها، رنگ‌ها و لهجه‌های رنگ‌رنگ، با یک صدا از پیشگاه پروردگار خود طلب مغفرت می‌کنند و او را قسم می‌دهند به برکت روزی که برایشان عید قرار داده تا آمرزیده شوند و می‌خواهند آن چیزی را که برای بهترین بندگانش قرار داده است.

هنگامهای ملکوتی برپا است که نگاه تیزبین هر صاحب ذوقی را به خود جلب میکند و دل میبَرد تا ماندگار شود...

چندی قبل در این غوغای نور و معرفت، چشمان تیزبین یک عکاس این صحنه را ثبت جهانی کرده و این هلهله ملکوتی را به رخ جهانیان کشانده است. صحنۀ عبادت مخلوق در پیشگاه خالق سوژه «احسان جزینی» عکاس اصفهانی میشود و به یُمن همین تصویر او، مدال نقرهفام FPC در جشنواره بین‌المللی آکوا تاجیکستان ۲۰۱۸ از آن فرزند ایران زمین «احسان جزینی» میشود.

جزینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا گفت: این جشنواره اولین سالی است که در کشور تاجیکستان برگزار شده است و در این جشنواره هنرمندانی از سراسر دنیا شرکت کرده بودند.

وی ادامه داد: این جشنواره در شش بخش با موضوعات آزاد تک رنگ، آزاد رنگی، آب، مردم، چشمانداز و گردشگری برگزار شد و من ۲۴ عکس در همین شش بخش فرستادم که یکی از آثار من در بخش مردم، با موضوع «نماز عید فطر» بود که توانست مدال نقره این جشنواره را کسب کند.

وی گفت: توجه به معیارهایی چون رنگبندی، ریتم و ‌بافت از جمله عواملی بود که در این عکس رعایت کردم، علاوه بر اینکه نکات دیگری مثل توجه به مراسم دینی- مذهبی در شهرها و کشورهای دیگر هم باعث شد که این عکس مورد توجه داوران قرار بگیرد.

جزینی تصریح کرد: در عکسی که من به تصویر کشیدهام همه مردم در حال اقامه نماز عید فطر هستند و این درحالی است که یک نفر در میان جمع به حالت متفکر نشسته است.

به گزارش ایمنا، احسان جزینی متولد ۱۳۶۳، دانش‌آموخته رشته مهندسی مناطبع طبیعی است. وی سالها پیش به دلیل علاقه شخصی به حیطه هنر عکاسی وارد  شد و آن را دنبال کرده و هم اکنون حدود چهار سال است که به عنوان عکاس خبرگزاری صدا و سیما در این حوزه فعالیت میکند.

کد خبر 350043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضایی US ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    0 0
    تبریک فراوان