مشاوره صحیح، بهره‌وری طرح تفصیلی را افزایش می‌دهد

یک کارشناس ارشد شهرسازی با اشاره به نقش مشاوران در شکل‌گیری طرح تفصیلی گفت: در تدوین طرح تفصیلی مشاوره‌ها نباید کلیشه‌ای باشد، زیرا مشاوره‌های صحیح و اساسی سبب بهره‌وری بیشتر طرح تفصیلی خواهد شد.

شهره عزتیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به زمان‌بر بودن مطالعات و تدوین طرح تفصیلی، ممکن است این طرح جامع شهری زمانی به تصویب برسد که متناسب با شرایط روز شهر نباشد، از این رو باید مدت زمان مطالعه تا تصویب طرح کاهش یابد.

وی با اشاره به کمرنگ شدن بازنگری طرح‌های تفصیلی گفت: علت اصلی دیرکرد و تاخیر در عملیاتی شدن طرح تفصیلی، عدم بازنگری به موقع این طرح است و این موضوع سبب ایجاد تناقضاتی در اجرای طرح می‌شود.

این کارشناس ارشد شهرسازی با اشاره به نقش مشاوران در شکل‌گیری طرح تفصیلی افزود: مشاوره‌ها نباید کلیشه ای باشد، زیرا مشاوره‌های صحیح و اساسی سبب بهره‌وری بیشتر طرح تفصیلی خواهد شد.

عزتیان با بیان اینکه مشارکت مردمی در کاهش تناقضات طرح تفصیلی نیز موثر است، ادامه داد: با مشارکت مردمی شاهد حذف تناقضات در طرح تفصیلی خواهیم بود، بنابراین لازم است در این زمینه ساختاری شکل گیرد که در آن از نقش مردم در برنامه‌ریزی و اجرای طرح کمک گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسئولان از نظرات مردمی در اجرای طرح تفصیلی استفاده کنند شاهد بهره وری بیشتر طرح تفصیلی خواهیم بود، زیرا این طرح متعلق به مردم است و خودشان باید در چگونگی اجرای آن نقش داشته باشند.

کد خبر 350041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.