فضانوردان ناسا به زودی راهی فضا می‌شوند

آژانس فضایی ناسا نام ۹ فضانورد خود را که پس از سال ۲۰۱۱ برای نخستین بار توسط فضاپیماهای SpaceX و Boeing پرواز می‌کنند، اعلام کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این فضانوردان توسط فضاپیماهای جدید Starliner و Crew Dragon پرواز خواهند کرد که به ترتیب توسط شرکت Boeing و SpaceX  و به عنوان بخشی از برنامه خدمت تجاری ناسا طراحی شده‌اند. جیم بریدنستین، مدیر ناسا این ۹ فضانور را در روز جمعه معرفی و اعلام کرد که آن ها در ۴ ماموریت با استفاده از فضاپیماهای جدید عملیات خود را آغاز می‌کنند. وی این معرفی را  در تالار کنفرانس مرکز فضایی جانسون (Johnson Space Center) در هوستون انجام داد.

خلبان نخستین پرواز آزمایشی Boeing Starliner، یک نیروی هوایی بازنشسته با نام "اریک بو" است که در دو ماموریت فضایی شاتل پرواز کرده است. خلبان فضاپیمایBoeing astronaut  نیز کریس فرگوسن، کاپیتان پیشین نیروی دریایی و فضانورد ناسا است که سه ماموریت شاتل شامل ماموریت نهایی سال ۲۰۱۱ را انجام داده است.

همچنین باب بنکن  (Bob Behnken) و داف هرلی (Doug Hurley) پرواز آزمایشی فضاپیمای SpaceX Crew Dragon را انجام خواهند داد. هنگامی که از نیکول مان، یکی از فضانوردان ناسا در مورد پرواز با فضاپیمای جدید پرسیده شد، پاسخ داد: "به عنوان یک پرواز آزمایشی، دیگر بهتر از این وجود ندارد." Gwynne Shotwell، رئیس شرکت فضایی SpaceX در این رابطه گفت: "آزمایش پرواز بدون سرنشین خدمه پرواز بر روی موشک "۹ rocket" ماه نوامبر و نخستین آزمایش پرواز خدمه در ماه آوریل سال ۲۰۱۹ انجام می‌شود."

شرکت بوئینگ، نیز نخستین آزمایش پرواز بدون سرنشین Starliner را توسط موشک Alliance V چند ماه پس از ماموریت SpaceX انجام می‌دهد و انتظار می‌رود که نخستین پرواز با خدمه انسانی اواسط سال آینده صورت گیرد. گفتنی است نخستین پرواز SpaceX Crew Dragon به ایستگاه فضایی که در آن فضانوردان ناسا و ویکتور گلور، خلبان آزمایشی نیروی دریایی حضور دارند، با بیش  از ۴۰ فضاپیمای ناسا و بیشتر از ۳ هزار ساعت طول خواهد کشید .

کد خبر 350012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.