۱۶۲ کودک مددجوی کمیته امداد مبتلا به سرطان هستند

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اصفهان گزارشی از وضعیت ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت این نهاد ارائه کرد.

به گزارش ایمنا، مهدی رنجکش، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان بابیان اینکه فوت سرپرست یکی از مهم‌ترین دلایل تحت حمایت واقع‌شدن مددجویان این نهاد است، گفت: فقدان پدر خانوارهای زیادی را با مشکلات مالی روبرو می‌کند که کمیته امداد با راه‌اندازی طرح اکرام ایتام از دو دهه پیش علاوه بر خدماتی که به همه جامعه تحت حمایت خود ارائه می‌کرد به دنبال هدفمند کردن کمک‌های مردم به این نیازمندان بود که این طرح با موفقیت تابه‌حال در قالب  اکرام ایتام و فرزندان محسنین ادامه یافته است.

رنجکش ادامه داد: به لطف خداوند و با همکاری گسترده مردم نیکوکار اصفهان همه ایتام تحت حمایت کمیته امداد اصفهان دارای حامی هستند اما در طرح محسنین کماکان ۱۰ هزار و ۳۵۶ نفر از این فرزندان، فاقد حامی هستند.

رنجکش به مستحکم و دیرینه بودن سنت حسنه احسان به ایتام در اصفهان اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون در استان، نیکوکارانی هستند که حمایت از ده‌ها فرزند یتیم و یا با سرپرست ناتوان را بر عهده‌دارند و ماهیانه و به‌طور منظم مبالغی را به‌حساب این نیازمندان واریز می‌کنند.

وی با بیان اینکه سعی می‌شود در طرح اکرام ایتام و فرزندان محسنین هر فرزند دارای چند حامی باشد، گفت: ۵۶ هزار نیکوکار اصفهانی از ۱۷ هزار و ۴۶۷ نفر از ایتام و فرزندان محسنین همشهری خود حمایت می‌کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اصفهان بابیان اینکه ۱۶۲ نفر از ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت این نهاد دارای بیماری صعب‌العلاج هستند، گفت: این فرزندان نیازمند مبتلابه یکی از بیماری‌های سرطان، هموفیلی، کلیه، فلج، قلب و عروق، کبد، سندروم‌های ژنتیکی و امثال آن هستند.

رنجکش این فرزندان را نیازمند مراقبت و مساعدت بیشتر دانست و افزود: همشهریان نیکوکار اصفهانی می‌توانند برای اطلاع از وضعیت چنین ایتامی در منطقه محل سکونت و یا زادگاه خود به دفاتر کمیته امداد مراجعه کنند و این نهاد را در یاری‌رسانی به این محرومان همراهی کنند.

وی با اشاره به وجود امکان مشارکت غیرحضوری در طرح اکرام ایتام و فرزندان محسنین گفت: مردم نیکوکار اصفهان می‌توانند با مراجعه به تارنمای mohsenin.ir بدون نیاز به مراجعه حضوری اقدام به حمایت از فرزندان یتیم و نیازمند همشهری خود کنند.

کد خبر 350007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.