برخورد سمند با گله احشام/ سارق ۵۰ میلیارد ریالی طلا و سکه دستگیر شد

دستگیری عامل سرقت ۵۰ میلیارد ریال سکه، طلا و ارز توسط پلیس اصفهان، برداشت غیر مجاز ۲۷ میلیون ریال از حساب یک شهروند، کشف ۷۷۰۰ نخ سیگار قاچاق، کشف بیش از ۲ هزار کیلو چوب قاچاق در فلاورجان و برخورد سواری سمند با گله احشام در گلپایگان از مهم‌ترین اخبار انتظامی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت اخیر بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نیروی انتظامی استان اصفهان، سردار مهدی معصوم بیگی، فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت سکه، طلا و ارز از منزل آنها ، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از اطلاع از این موضوع بلافاصله تحقیقات خود را آغاز و با انجام اقدامات علمی و تخصصی پلیسی سرانجام هویت سارق سابقه داری که در سرقت از این منازل دست داشت را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی، وی را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: متهم در تحقیقات پلیسی به سرقت ۵۰ میلیارد ریال سکه، طلا، نقره و ارز از منزل ۱۱ شهروند در شهر اصفهان اعتراف کرد که در بازرسی از مخفیگاه وی ۱۰ میلیارد ریال ارز ، سکه و طلاجات کشف و به مالباختگان تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه متهم توانسته بود با استفاده از ابزار آلات مخصوص، مقادیری از طلاجات مسروقه را ذوب و در بازار به فروش برساند، افزود: در این رابطه با اعترافات سارق، همدست وی نیز در عملیاتی دیگر دستگیر شد.

وی تصریح کرد: این سارق حرفه ای، افرادی که ارز و طلاجات بسیار خریداری می کردند را شناسایی و در فرصتی مناسب و با ترفندی خاص هنگامی که منازل مورد نظر خالی از سکنه بود اقدام به سرقت می کرد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه متهمان این پرونده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند، گفت: با توجه به اینکه سارقان تنها از یک منزل بیش از ۷ میلیارد ریال ارز، طلا و نقره سرقت کرده بودند به شهروندان توصیه می کنیم از نگهداری بسیار زیاد طلاجات و ارز در منازل خود جداً خودداری و آنها را به صندوق امانات بانک ها بسپارند.

کشف یک میلیارد ریال میلگرد و آهن‌آلات ساختمانی مسروقه در شاهین‌شهر

سرهنگ رجبعلی مختاری، فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت میلگرد و آهن آلات از ساختمان های نیمه ساز در شاهین شهر ، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران در این راستا تحقیقات خود را آغاز و سرانجام با بکارگیری یک سری اقدامات علمی و تخصصی ۲سارق حرفه ای که به وسیله یک دستگاه وانت نیسان اقدام به این گونه سرقت ها می کردند را شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی آنها را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ مختاری با اشاره به اینکه سارقان در اعترافات خود عنوان کردند اموال مسروقه را به ۲ مالخر که متصدیان یک انبار ضایعاتی در اصفهان بودند می فروختند، افزود: در این راستا هردو مالخر این پرونده نیز دستگیر و مقدار بیش از یک میلیارد ریال اموال مسروقه شامل میلگرد و خاموت ، انواع پروفیل و نبشی ، درب و پنجره های آلومینیومی و آهنی و .. که سارقان طی ۱۴ فقره سرقت از منازل نیمه ساز سطح شاهین شهر سرقت کرده بودند کشف شد.

سرهنگ مختاری خاطر نشان کرد: در این عملیات در مجموع چهار متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی منتقل و با قرار صادره روانه زندان شدند.

توقیف بیش از ۶ هزار نخ سیگار قاچاق در برخوار

سرهنگ علی براتی، فرمانده انتظامی برخوارگفت: ماموران این فرماندهی در راستای مبارزه با قاچاق کالا از دپوی محموله کالای دخانی قاچاق در ۲ واحد صنفی مطلع و با هماهنگی مقام قضائی از این واحدها بازدید به عمل آوردند.

این مقام انتظامی گفت: در بازرسی های انجام شده در یکی از سوپر مارکت ها تعداد ۴هزار  و در واحد صنفی دیگر تعداد۲ هزار و ۱۶۰ نخ سیگار قاچاق کشف شد.

سرهنگ براتی ارزش محموله های کشف شده را ۳۰ میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: متصدیان واحدهای صنفی مذکور به همراه پرونده تشکیل شده جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

برداشت غیر مجاز ۲۷ میلیون ریال از حساب یک شهروند

سرهنگ علی جعفری نژاد، فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر گفت: در پی شکایت خانمی مبنی اینکه به صورت اینترنتی مبلغی از حساب وی برداشت شده ، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی های پلیسی در فضای سایبر مشخص شد متهم که از دوستان شاکی است با به دست آوردن رمز دوم و شماره کارت عابر بانک شاکی اقدام به برداشت ۲۷ میلیون ریال کرده است.

سرهنگ جعفری نژاد تصریح کرد: با انجام تحقیقات علمی درنهایت متهم مذکور طی هماهنگی با مقام قضائی دستگیر و در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را سودجویی عنوان داشت.

دستگیری برادران موادفروش در مبارکه

سرهنگ احمد نیکبخت، فرمانده انتظامی شهرستان مبارکه گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در پی کسب خبری مبنی بر خرید و فروش موادمخدر در یکی از محله های شهرستان موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران پس از انجام تحقیقات لازم و انجام اقدامات کنترلی سرانجام فردی که به همراه برادرش در حال فروش مواد مخدر بود را شناسایی و دستگیر کردند.

این مقام مسئول عنوان کرد: در این عملیات مأموران از منزل فرد مذکور مقادیری موادمخدر از نوع تریاک و هروئین که به صورت بسته بندی و آماده توزیع بود به همراه ترازی مخصوص توزین مواد کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مبارکه گفت: دراین خصوص پرونده تشکیل و متهمان برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف ۱۷۰۰ نخ سیگار قاچاق در فلاورجان

سرهنگ حسن نیکبخت، فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان گفت: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی این فرماندهی در راستای مبارزه با کالای قاچاق از ۳۸ واحد صنفی در سطح شهرستان بازدید به عمل آوردند.

وی افزود: در این طرح مأموران پلیس از یک واحد صنفی سوپر مارکت تعداد یک هزار و ۷۰۰ نخ سیگار قاچاق به همراه  ۴۰ قلم انواع مواد خوراکی خارجی قاچاق و تاریخ گذشته به ارزش ۱۰ میلیون ریال را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان گفت: یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری از نیروی انتظامی برخورد با قاچاق کالا است که این مأموریت با تلاش و جدیت هرچه تمام تر توسط ماموران پلیس انجام می شود.

کشف ۴۲ کیلو تریاک از داخل بار قانونی چینی بهداشتی

سرهنگ صادق کاظم زاد، فرمانده انتظامی شهرستان نائین گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه یک قاچاقچی مواد مخدر قصد دارد محموله موادی را در پوشش خودروی  خاور حامل بار قانونی چینی بهداشتی از استان یزد به مرکز کشور انتقال دهد، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با موادمخدر این فرماندهی قرار گرفت.

وی بیان کرد: مأموران ،حین کنترل خودروهای عبوری در ایستگاه ایست و بازرسی شهید "شرافت" نائین ، سرانجام خودروی مزبور را شناسایی و با انجام اقدامات پلیسی ویژه آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو مقدار ۴۲کیلو و۲۴۲ کیلوگرم تریاک و مقدار ۵۹گرم شیره تریاک که به طرز ماهرانه ای داخل خودرو جاسازی شده بود، کشف شد.

سرهنگ کاظم زاد گفت: در این رابطه راننده به همراه سرنشین خودرو دستگیر و همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف بیش از ۲ هزار کیلو چوب قاچاق در فلاورجان

سرهنگ حسن نیکبخت، فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری چوب بلوط قاچاق در حاشیه شهر ، اکیپی از ماموران مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی این فرماندهی با همکاری یگان امداد و کلانتری به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از محل مقدار ۲ هزار و ۱۶۰کیلو گرم چوب بلوط و ۷۰ کیلو گرم ذغال بلوط را کشف و یک نفر را در این رابطه دستگیر کردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه چوب های بلوط قاچاق به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل شد گفت: حفاظت از منابع طبیعی وظیفه ای همگانی است و بایستی تمامی شهروندان از تعرض به اموال عمومی و ملی خوداری کنند و در صورت مشاهده و خبری در این خصوص نیز مراتب را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۵۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه از مخفیگاه سارقان اماکن خصوصی خمینی شهر

سرهنگ علی جعفری نژاد، فرمانده انتظامی خمینی شهر گفت: در پی شکایت چند شهروند مبنی بر سرقت از اماکن خصوصی وکارگاه های آنان ، رسیدگی به این موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: سرانجام مأموران پس از انجام تحقیقات لازم در یکی از گشت زنی های مؤثر وهدفمند خود به یک دستگاه خودروی پراید مشکوک شده که در بررسی صورت گرفته مشخص شد خودرو مسروقه است .

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این عملیات راننده و سرنشین خودرو دستگیر شدند گفت: متهمان در تحقیقات صورت گرفته به چندین فقره سرقت از کارگاه های و اماکن خصوصی اعتراف کردند که در بازرسی از مخفیگاه آنان نیز مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه شامل کابل برق،لوازم وابزار آلات صنعتی شامل موتور جوش ، سشوار صنعتی ، دو عدد رنده برقی ، دریل شارژی، دریل برقی ، هویه ، باند خودرو و... به ازرش ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد.

واژگونی وانت مزدا با یک کشته و ۲ مجروح در اصفهان

سرهنگ حسین پورقیصری، رییس پلیس راه استان اصفهان گفت: روز گذشته ماموران پلیس راه "اصفهان-نائین" از واژگون شدن یک دستگاه وانت مزدا در محور "ورزنه" مطلع و برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در این حادثه رانندگی، راننده خودرو در دم فوت و ۲ نفر از سرنشینان نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شدند، گفت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات جاده ای نقص فنی خودرو و ترکیدگی لاستیک اعلام شده است.

برخورد سواری سمند با گله احشام در گلپایگان

سرهنگ حسین بساطی، فرمانده انتظامی گلپایگان اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر برخورد یک دستگاه سواری سمند با گله احشام در محور "سعید آباد- گلپایگان"، بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در اثر این حادثه رانندگی ۵ راس از احشام تلف شدند، خاطر نشان کرد: علت وقوع این حادثه در دست بررسی است.

سارق ۱۰ میلیارد ریال طلاو نقره در اصفهان دستگیر شد

سرهنگ سعید سلیمیان،  رییس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: به دنبال شکایت تعدادی از شهروندان ساکن در غرب شهر اصفهان در خصوص سرقت از منازل آنها رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در این زمینه پرونده تشکیل و کارآگاهان با تشکیل تیم های مجرب و بررسی نحوه سرقت های صورت گرفته و انجام یک سری اقدامات علمی و آزمایشگاهی سرانجام هویت عامل این سرقت ها را به دست آوردند.

این مقام مسئول عنوان کرد: با شناسایی متهم، ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی وی را در مخفیگاه خود دستگیر و در بازرسی از محل نیز مقداری طلاجات به ارزش ۸۰ میلیون ریال کشف کردند.

سرهنگ سلیمیان تصریح کرد: متهم در تحقیقات صورت گرفته به سرقت ۱۰ میلیارد ریال طلا و نقره از داخل ۱۵ منزل در منطقه غرب شهر اصفهان اعتراف کرد که در این خصوص پرونده تشکیل و این سارق به مراجع قضائی تحویل شد.

وی با بیان اینکه متهم با استفاده از ابزارهای مخصوص اقدام به ذوب طلا و نقره ها و فروش آنها در بازار کرده بود افزود: تلاش برای شناسایی و کشف اموال مسروقه و بازگرداندن آنها به مالباختگان همچنان ادامه دارد.

تصادف ۲ سواری پژو و یک موتورسیکلت در اصفهان

سرهنگ جهانگیر کریمی، معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: روز گذشته ماموران پلیس راه "اصفهان-نائین" از تصادف ۲ دستگاه سواری پژو و یک دستگاه موتورسیکلت در محور "کلمجان-سگزی" مطلع وجهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی ، راننده موتورسیکلت در دم فوت و سرنشین اش مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات جاده ای عدم رعایت حق تقدم توسط یکی از خودروها اعلام شده است .

کد خبر 349905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.