قرارداد بدون تشریفات در متروی تهران

عضو شورای شهر تهران با اشاره به قرارداد بدون مناقصه شرکت بهره‌برداری از مترو با یک شرکت گردشگری سیاحتی، گفت: این‌گونه هزینه‌کردها، کج سلیقگی محسوب می‌شود.

به گزارش ایمنا، براساس اطلاعات منتشر شده در سامانه شفافیت شهرداری تهران، شرکت بهره‌برداری از مترو قراردادی به ارزش 1.5 میلیارد تومان برای ارائه خدمات سیاحتی و زیارتی بدون ترک تشریفات منعقد کرده است.

 شهربانو امانی، عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر با تاکید بر اینکه مردم شهر تهران میان بخش‌های مختلف شهرداری تفاوت قائل نمی‌شوند، افزود: با توجه به شرایط جامعه و شرایط اقتصادی شهرداری تهران طبیعی است که این سوال در افکار عمومی به وجود آید که چرا شرکت بهره‌برداری از مترو چنین قراردادی را منعقد کرده است.

امانی با بیان اینکه مدیرعامل شرکت تابع وظایف هیئت مدیره است، ادامه داد: سوال این است که آیا مساله اولویت داشته است یا خیر؟ مردم، شهرداری تهران را به سازمان‌ها و معاونت‌های مختلف تقسیم نمی‌کنند و این گونه هزینه‌ها با توجه به بدهی‌های شهرداری تهران، نوعی بدسلیقگی است.

وی با تاکید بر اینکه این هزینه‌کرد در شرکت بهره‌برداری از مترو خلاف قانون نبوده، افزود: درست است که کارکنان عزیز شرکت بهره‌برداری از مترو زحمت فراوان می‌کشند، اما باتوجه به شرایط سخت باید پاسخگو باشیم. البته شورا از تقویت روحیه کارکنان دفاع می‌کند. شاید اگر از کارکنان شرکت بهره‌برداری از مترو سوال می‌کردند به‌جای مسافرت، آیا راضی هستند حقوق همکارانشان در بخش‌های دیگر پرداخت شود، قطعا موافقت می‌کردند.

امانی با بیان اینکه انعقاد این قرارداد به نوعی کج‌سلیقگی محسوب می‌شود، افزود: در گذشته نیز بسیاری از قراردادهای شک‌برانگیز و با استناد به بندهای قانونی منعقد می‌شده است. شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران براساس اساسنامه اجازه دارند قراردادها را بدون مناقصه برگزار کنند. کمیته شفافیت باید در این مساله ورود کند، ما از همان ابتدا در شورای پنجم با قرارداد ترک تشریفات مخالف بودیم اساسنامه شرکت‌ها باید اصلاح شود.

وی با تاکید بر اینکه فرآیند انعقاد قراردادها بدون مناقصه شفاف نیست، افزود: درست است که مدیرعامل باید مسئول اجرای مصوبات هیئت مدیره باشد اما از هیئت مدیره شرکت بهره‌برداری از مترو توقع داشتیم مناقصه برگزار کند. اگر آن شخص قیمت کمتری پیشنهاد کرده بود، بی‌تردید قرارداد به او تعلق می‌گرفت اما در این فرآیند غیرشفاف چگونه می‌توانیم مطمئن باشیم که پیشنهاد این آقا کمترین پیشنهاد بوده است.

کد خبر 349879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.