مشکلات اصناف منطقه شاپور رفع شد/ برنامه سازمان در خصوص ارز

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: طی جلسه‌ای با حضور نمایندگان اصناف منطقه شاپور و سایر مسئولان در استانداری، مشکلات اصناف منطقه شاپور رفع شد.

اسرافیل احمدیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه بیشتر مشکلات این افراد در ارتباط با موضوع مالیات، بیمه و قطعی برق بوده که در این جلسه مطرح شد، گفت: پیش از این مشکل قطع برق این منطقه رفع شده بود و در این جلسه هم به سرعت مشکل مالیات و بیمه برطرف شد.

وی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود بخشی از اعتراضات این افراد ناشی از گرانی‌ها بوده، افزود: در این خصوص موضوعی از سوی این افراد مطرح نشد و تمامی مسائل مربوط به سه موضوع قبل بود. همچنین بخشی از مباحث مطرح شده در خصوص طلب این افراد از دستگاه‌های دولتی و شبه دولتی بوده که در صورت ارائه مدارک به سرعت به آنان رسیدگی می‌شود.

رییس سازمان صمت اضافه کرد: در صورتی که این مدارک ارائه و صحت آن احراز شود، از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و وزارتخانه کمک‌هایی ارائه خواهد شد.

احمدیه در پاسخ به اینکه فعالان شاپور تا چه زمانی نمود عینی تصمیمات را خواهند دید، اضافه کرد: این مسائل در این جلسه صورتجلسه شد و به اتمام رسید، در این جلسه معاون اقتصادی استاندار اصفهان قول هایی دادند و به قولشان عمل می‌کنند و از نظر دستگاه‌ها هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی در پاسخ به اینکه برنامه شما برای رفع زودتر مشکلات اقتصادی استان چیست، گفت: دقیقا ما رفع زودتر مشکلات اقتصادی را دنبال می‌کنیم. به عنوان مثال دیروز به مشکلات تولیدات لوله، کفش و مواد اولیه آن با هماهنگی وزارتخانه رسیدگی شد.

رییس سازمان صمت در ادامه صحبت هایش با اشاره به اینکه نحوه ارائه ارز به واحدهای مورد نیاز مشخص شده است، گفت: ارائه ارز مربوط به چهار گروه است؛ گروه اول مشمولین دریافت ارز برای واردات 1400 قلم کالا هستند و ارز گروه دوم و سوم نمی‌تواند به گروه اول اختصاص یابد.

احمدیه اضافه کرد: ارز گروه اول برای واردات مواد غذایی است، ارز گروه دوم و سوم هم مربوط به تامین مواد اولیه و گروه چهارم، کالاهایی است که به دلیل ممنوعه بودن ارزی به آنها تعلق نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: در صورتی که تولیدکنندگان مشکلی در خصوص تامین ارز دارند می‌توانند با مراجعه به سازمان صمت مشکلات خود را رفع کنند.

رییس سازمان صمت اضافه کرد: در حال حاضر ورود مواد اولیه به روال عادی خود برگشته است، البته از وزارتخانه درخواست کردیم تا سیستمی تهیه شود تا تولیدکنندگان بدون مراجعه حضوری و از طریق سایت بتوانند نیاز ارزی خود را رفع کنند. پیش بینی می‌شود این سیستم تا هفته آینده راه اندازی شود.

کد خبر 349875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.