بهره‌برداری از ۸ پروژه بزرگ فضای سبز در مناطق کم‌برخوردار مشهد

مدیر فضای سبز شهری شهرداری مشهد از بهره‌برداری از هشت پروژه بزرگ فضای سبز با وسعت ۱۱ هکتار در مناطق کم‌برخوردار خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهدی یعقوبی، مدیر فضای سبز شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه فضای سبز نقش تعیین‌کننده‌ای در کاهش آلودگی و تلطیف هوای کلانشهرها از جمله شهر مشهد دارد، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰ پروژه فضای سبز در نقاط مختلف شهر با هزینه بیش از ۳۰ میلیارد تومان اجرا و آماده بهره‌برداری است که با اجرای این طرح حدود ۳۱ هکتار به فضای سبز شهری افزوده می‌شود.

یعقوبی با اشاره به بهره‌برداری از هشت پروژه بزرگ فضای سبز با وسعت ۱۱ هکتار تا پایان شهریور ماه، تصریح کرد: ۷۰ درصد از این پروژه‌ها در مناطق کم‌برخوردار مشهد قرار دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به کمبود منابع آبی در طرح‌های توسعه فضاهای سبز شهری به تغییرات اقلیمی و آب و هوایی توجه ویژه‌ای داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: بر همین اساس به سمت استفاده از گونه‌های کم مصرف آب در فضاهای سبز رفتهایم و از گیاهان پوششی که نیاز کمتری به آب دارند به جای چمن استفاده می کنیم.

مدیر فضای سبز شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه برای تأمین آب مورد نیاز فضاهای سبز شهر مشهد به سمت استفاده از پساب‌های تصفیه شده رفته‌ایم، افزود: در این راستا احداث ۱۵ تصفیه‌خانه فاضلاب محلی در دستور کار قرار گرفته است که از این تعداد دو تصفیه‌خانه در حال احداث است و امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 349865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.