سپاهان در خط اول مبارزه با فساد فوتبال/افرادی به دنبال ضربه زدن به سپاهان هستند

مدیرآکادمی فوتبال سپاهان گفت: باشگاه سپاهان با ایجاد پایگاههای رشد به جای مدارس فوتبال فرصت حضور فرزندان خانواده‌ها جهت آموزش و رشد در تیم‌های سپاهان را فراهم کرده تا چنانچه در پایگاه‌های رشد سپاهان استعداد آنها بروز کرد، بتوانند در تیم‌های قهرمانی آکادمی فرصت حضور پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فصل گرم تابستان به نیمه خود نزدیک می‌شود و در این میان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانواده‌ها برای پر کردن اوقات فراغت فرزندان، نام نویسی در کلاس‌های آموزشی و به ویژه ورزشی است. فوتبال به عنوان یک ورزش پرطرفدار و جذاب علاقمندان بسیار زیادی دارد و در این سه ماه بازار مدارس فوتبال به شدت داغ است. رویای یک فوتبالیست بزرگ شدنو پوشیدن پیراهن تیم‌های محبوب و پرطرفدار موضوعی است که در ذهن اکثر نونهالان و نوجوانان پردازش می‌شود و در این مسیر اگر مدارس فوتبال نتوانند نیازهای روحی و جسمی این علاقمندان را برطرف کنند حضور در مدارس فوتبال ثمری به جز وقت تلف کردن نخواهد داشت.

البته در اصفهان به واسطه حضور دو باشگاه سپاهان و ذوب‌آهن شرایط برای برآورده شدن آرزوهای فوتبالی تقریبا بیشتر از بقیه استان‌هاست و اگر بچه‌های با استعداد به مسیر درستی هدایت شوند در نهایت خروجی بسیار خوبی برای تغذیه تیم‌های لیگ برتری سپاهان و ذوب‌آهن فراهم خواهد شد. در این میان نباید فراموش کرد که به خاطر محدودیت‌هایی که در انتخاب وجود دارد گاهی اوقات ممکن است این فرایند از مسیر اصلی خودش منحرف شود و بارها شنیده شده که یک استعداد فوتبالی به خاطر ارتباط با دلالان و رفتن از مسیری غیر واقعی در نهایت فوتبالش به مرز نابودی رسیده است.

به بهانه تشکیل مجدد تیم فوتبال سپاهان نوین به عنوان تیم سایه بزرگسالان سپاهان که بعد از چند سال دوباره احیا شده به سراغ محمدعلی بصیریان، مدیرآکادمی فوتبال سپاهان رفتیم که بدون شک بیش از هر شخص دیگری می‌تواند در این ارتباط صحبت کند.

بصیریان در مصاحبه با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نمی‌دانم چرا در سالیان اخیر وقتی سپاهان در عرصه‌ای موفق می‌شود افرادی به دنبال ضربه زدن، کوچک جلوه دادن موفقیت‌ها و بدنام کردن سپاهان هستند. علت را در چه باید جستجو کرد نمی دانم، اما بدتر اینکه واقعیت را به صورت صریح بیان نمی‌کنند و با پس و پیش کردن جملات آن هم به شکلی ماهرانه تلاش می کنند بار جملات و کلمات را منفی کرده و باشگاه را به چالش بکشند.

مدیر آکادمی فوتبال سپاهان تاکید کرد: فساد، کوچک و بزرگ ندارد ولی این مشکلی است که باشگاه‌ها در تمام آکادمیها با آن مواجه هستند، البته مشکل از ناحیه خانواده‌های بازیکنانی است که تلاش می‌کنند با تطمیع مربی، فرزند خود را در تیم اصلی جای دهند. باشگاه سپاهان جهت مبارزه با این موضوع تلاش کرد تیم‌های قهرمانی خود را از این مسئله مبرا کند و با ایجاد پایگاههای رشد به جای مدارس فوتبال، فرصت حضور فرزندان خانواده‌ها جهت آموزش و رشد در تیم‌های سپاهان را به آنجا انتقال دهد تا چنانچه در پایگاه‌های رشد سپاهان استعداد آنها بروز کرد، بتوانند در تیم‌های قهرمانی آکادمی فرصت حضور پیدا کنند. 

وی افزود: به طور طبیعی هزینه حضور در آکادمی های رشد مانند مدارس فوتبال باید به مدیران مؤسسه مربوطه پرداخت شود تا درخصوص فعالیت‌های جاری آن هزینه شود که این امری است طبیعی و در تمامی مدارس فوتبال اجرایی می‌شود.

بصیریان خاطر نشان کرد: متأسفانه این حرکت که در جهت مدیریت، کنترل و نظارت بر ارتباطات خانوادها با مربیان در باشگاه صورت گرفته تا احتمال هرگونه مراوده مالی خانواده‌ها با مربیان از بین برود، تحت عنوان انتقال فساد از باشگاه به مدرسه فوتبال تلقی شده که اجحاف در حق باشگاهی است که تمام صورت‌های مالی آن روشن، دقیق و بدون کم و زیاد شدن سالیانه به فدراسیون و کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام می‌شود. فساد در آکادمی فوتبال سپاهان جایی ندارد و اگر موردی مشاهده شود به شدت برخورد خواهد شد .

کد خبر 349848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.