آیا نوشیدن قهوه تاثیری بر طول عمر دارد؟

یافته‌های جدید نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه باعث کاهش خطر مرگ و میر شده و افزایش طول عمر افراد می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بررسی‌های جدید محققان انجمن پزشکی رویال لندن حاکی از این است که نوشیدن قهوه اثرات محافظتی بر سلامت افراد دارد؛ برای مثال نوشیدن آن، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را که دلیل عمده زوال عقل است، کاهش می‌دهد. بررسی‌های صورت گرفته در سال گذشته نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه تاثیر مطلوبی بر سلامت قلب و عروق دارد. همچنین مطالعه انجام شده در ماه گذشته نیز حکایت از این موضوع دارد که نوشیدن قهوه میزان قند خون را تنظیم می‌کند.

بنابراین با در نظر گرفتن اینکه قهوه احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را کاهش می‌دهد، منطقی به نظر می‌رسد که این نوشیدنی مطلوب، افزایش طول عمر انسان‌ها را به همراه داشته باشد. به گفته پروفسور مارتینز گونزالس، یکی از محققان دانشگاه نوورا (Navarra) اسپانیا نوشیدن قهوه با کاهش خطر مرگ و میر افراد مرتبط است. به گفته وی، نوشیدن بین ۳ تا ۶ فنجان قهوه در روز، میزان مرگ را به دلایل مختلف کاهش می‌دهد، به گونه‌ای که با اضافه شدن ۲ فنجان قهوه در روز، ۲۲ درصد از میزان مرگ افراد کاسته می‌شود.

محققان معتقد هستند که قهوه حاوی پلی فنول‌ها (نوعی مواد طبیعی که دارای اثر آنتی اکسیدانی است) می باشد. همچنین یافته‌های جدید حاکی از آن است که این محصول ممکن است خواص ضد التهابی نیز داشته باشد که از بدن در برابر مکانیسم پیری و استرس در سطح سلولی محافظت می‌کند. به گفته سین پورتر، سخنگوی انجمن تغذیه بریتانیا تحقیقات روز افزون در مورد مصرف قهوه و مرگ و میر افراد به دلایل مختلف، اطلاعات جدیدی پیش روی محققان قرار می‌دهد که باید مورد توجه قرار گیرد؛  اگرچه برای درک ارتباط این دو موضوع شواهد بیشتری نیاز است.

کد خبر 349834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.