قول فرماندار لنجان به باغداران چشم انتظار

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: با توجه به چشم انتظاری باغداران لنجانی و دیگر شهرستان های غرب استان برای رهاسازی آب و احیاء باغات قول خواهیم داد مقدمات لازم با سرعت هرچه بیشتر در شهرستان لنجان مهیا شود تا میزان آب رها شده تشنگی باغات را مرتفع سازد و خسارت بیشتری به باغات وارد نشود.

مهدی صفرخانلو در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان با بیان اینکه خشک شدن باغات غیر قابل جبران است، اظهار کرد: آزادسازی آب در بستر زاینده رود برای حفظ باغات از جمله مسایلی است که کشاورزان استان مدت ها است به دنبال تحقق آن هستند، اما با توجه به اینکه حجم ذخیره شده آب در پشت سد به دلیل کاهش نزولات آسمانی نسبت به سال های گذشته به شدت کاهش یافته بود امکان آزادسازی آب وجود نداشت.

وی افزود: با توجه به تاکیدات استاندار اصفهان مبنی بر حفظ باغات استان، طرح هایی همچون آبرسانی با تانکر به صورت موقت اجرایی شد تا بتوانیم از باغات حفاظت کنیم، اما متاسفانه این طرح ها آن گونه که باید موفقیت آمیز نبود چراکه از یک سو به اندازه کافی تانکر برای آبرسانی وجود نداشت و از سوی دیگر حجم یک تانکر آب برای حفظ بسیاری از باغات پاسخگو نبود.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه تغییر اقلیم و خشکسالی سبب خشک شدن باغات استان اصفهان شده است، تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده از سوی استاندار اصفهان، نمایندگان مجلس استان و... مقرر شد راهکارهای موثر برای رفع تشنگی باغات انجام گیرد و چنانچه مقدمات کار به درستی فراهم شود میزان آبی که برای حفظ محیط زیست و باغات در رودخانه زاینده رود نیاز است، رهاسازی شود.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از این مقدمات همچون آزادسازی مسیر رودخانه، مسدودسازی جوی های سنتی و ... باید در شهرستان لنجان فراهم شود و با برگزاری جلسات متعدد با کشاورزان، دستگاه های ذی ربط و... زمینه لازم در خصوص رهاسازی آب مهیا خواهد شد.

صفرخانلو با بیان اینکه اگر رهاسازی آب در بستر رودخانه انجام نگیرد باغات به کلی آسیب خواهند دید، گفت: با توجه به چشم انتظاری باغداران شهرستان لنجان و دیگر شهرستان های غرب استان برای رهاسازی آب و احیاء باغات قول خواهیم داد مقدمات لازم با سرعت هرچه بیشتر در شهرستان لنجان مهیا شود تا میزان آب رها شده تشنگی باغات را مرتفع سازد و خسارت بیشتری به باغات وارد نشود.

کد خبر 349824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.