محیط زیست در خصوص کمربندی جنوب مشهد اظهار نظر نکرده است

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: محیط زیست هنوز در خصوص اجرای پروژه کمربندی جنوب شهر به صراحت اعلام نظر نکرده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شورای شهر مشهد، محمدرضا حیدری در خصوص آخرین وضعیت کمربندی جنوب شهر مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  مدیریت شهری آمادگی کامل برای اتمام این پروژه را دارد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های لازم برای جلوگیری از هر گونه مخاطرات زیست محیطی ناشی از اجرای پروژه کمربندی جنوب مشهد انجام شده است، اضافه کرد: هم اکنون دستگاه  قضایی بر اساس نظرات اعلام شده مبنی بر  ایجاد مشکلات زیست محیطی به دنبال اجرای این پروژه، آن را متوقف کرده اما محیط زیست هنوز به صراحت در این خصوص اظهار نظر نکرده است.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: رییس سازمان محیط زیست در طرح جامع دوم و سوم اجرای پروژه کمربندی جنوب شهر مشهد را امضا کرده است.

وی با اشاره به عدم ارائه سند معتبر یا یک مطالعه علمی دقیق در خصوص مخاطره آمیز بودن اجرای پروژه کمربندی جنوب شهر برای محیط زیست، تصریح کرد: در این زمینه دوستداران محیط زیست دغدغه‌های خوبی دارند و در عین حال باید آثار و کارکردهای مثبت اجرای این پروژه از آثار منفی آن بیشتر باشد.

حیدری با تاکید بر اینکه حجم ترافیک موجود در بلوار وکیل آباد مخاطرات زیست‌محیطی بیشتری نسبت به اجرای پروژه کمربندی جنوب شهر مشهد دارد، افزود: از این رو ما پیگیر اجرای این پروژه هستیم و تاکنون تعاملاتی را با دستگاه قضا داشته‌ایم و قرار است در جلسه‌ای با حضور کارشناسان، نماینده دستگاه قضا و استاندار مشهد روند اجرای این پروژه بررسی شود.

وی با اشاره به طرح اولیه این پروژه برای اتصال به محور طرقبه، گفت: به دلایل بحث‌های زیست‌محیطی این پروژه از انتهای بلوار شهید برونسی تا ورود به بلوار میثاق محدود شد.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر اینکه پروژه‌های توسعه شهری هم دارای کارکردهای مثبت و هم کارکردهای منفی است، افزود: در شرایط موجود که پروژه کمربندی جنوب تا این اندازه پیشرفت فیزیکی داشته باید توجه داشت که کارکرد مثبت آن بسیار بیشتر از کارکرد منفی است ضمن اینکه تعلل در ادامه اجرای این پروژه منجر به فرسوده شدن اقدامات صورت گرفته و تحمیل هزینه های اضافی خواهد شد.

وی تاکید کرد: کمربند جنوبی تنها راه برون رفت از ترافیک بزرگراه کلانتری است و پس از تکمیل، مشکل ترافیکی بخش بزرگی از شهر به ویژه بخش جنوبی را حل می‌کند و علاوه بر بزرگراه کلانتری، بهره‌برداری از کمربند جنوبی مشهد تاثیر بسزایی در کاهش بار ترافیکی بلوار وکیل آباد خواهد داشت.

حیدری تصریح کرد: کمربند جنوبی درطرح های جامع دوم وسوم مطالعات ترافیک شهر مشهد، جزو مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی و دارای مصوبه است و از نظر دستگاه های بالادستی نیز این طرح ۷۵ درصد تا ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

کد خبر 349811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.