فرصتی برای انتخاب بازیکنان تیم ملی نداشتیم

مسئول کمیته بسکتبال سه نفره فدراسیون گفت: نفرات دعوت شده به تیم ملی از نفراتی که در مسابقات قهرمانی کشور حاضر بودند شرایط بهتری داشتند، ضمن اینکه فرصت زیادی برای انتخاب بازیکنان و ارسال نام آن‌ها به کمیته ملی المپیک نداشتیم.

محمد کسایی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد چگونگی انتخاب نفرات دعوت ‌شده به اردوی تیم ملی بسکتبال سه نفره، اظهار کرد: حدود دو ماه پیش کمیته ملی المپیک لیست اولیه بازیکنانی که احتمال حضور آن‌ها در تیم ملی وجود داشت را از فدراسیون خواست تا بر اساس این لیست اقدامات اولیه از جمله تهیه آیدی‌کارت، ویزا و موارد دیگر را انجام دهند و به همین دلیل زمانی برای برگزاری مسابقات قهرمانی کشور نداشتیم.

وی ادامه داد: بازیکنانی که نام آن ‌ها در لیست تیم ملی بسکتبال سه نفره است جزو بهترین‌های بسکتبال سه نفره ایران هستند، در حال حاضر نیز تمرینات تیم ملی ادامه دارد و بازیکنان خود را برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا آماده کنند. نفرات جدیدی به تیم اضافه نشده اند و همان نفراتی که در مسابقات دانشجویی حضور داشتند در اردو هستند.

مسئول کمیته بسکتبال سه نفره فدراسیون در پاسخ به این سوال که چرا از بسکتبالیست‌های تیم اصفهان که قهرمان کشور شدند حتی یک نفر هم به اردوی تیم ملی دعوت نشده است؟ تصریح کرد: بقیه بازیکنانی که انتخاب شده‌اند شرایط بهتری داشته‌اند، البته نه اینکه این بازیکنان شرایط خوبی نداشتند اما زمان می برد تا شرایط آن‌ها بهتر از بازیکنان فعلی شود.

کسائی پور افزود: ما هم مشکلاتی داریم، برای یک تیم سه نفره که ۲۰ تا ۲۵ نفر دعوت نمی شوند! هشت یا ۹ نفر دعوت می شوند تا در نهایت چهار نفر انتخاب شوند.

وی تاکید کرد: دعوت از بسکتبالیست‌های سه به سه استان‌های مختلف به اردوهای ملی و ایجاد فرصت تمرین آن‌ها با نفرات تیم ملی ضروری است و باید انجام شود اما نیاز به زمان دارد و در بلندمدت انجام می شود، ضمن اینکه در حال حاضر با توجه به شرایط موجود امکان چنین کاری وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه فدراسیون بسکتبال در نظر دارد تیم ملی سه نفره (ب) را تشکیل دهد تا در کنار تیم ملی(الف) فعالیت کنند. خاطر نشان کرد: کمیته بسکتبال سه نفره فدراسیون در درازمدت برنامه‌های خوبی را برای بسکتبالیست‌های سه نفره همه استان‌ها در نظر دارد که نیازمند برنامه‌ریزی است. البته استان‌ها نیز باید همکاری کنند، تیم‌های سه نفره خود را تقویت و لیگ‌های استانی را نیز راه‌اندازی کنند تا نفرات بیشتری فرصت تمرین داشته باشند.

کد خبر 349809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.