نرخ متعادل بین تاکسی‌های شهرداری و آنلاین تعیین شود

عضو کمیسیون کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای شهر اصفهان گفت: نرخ متعادل بین تاکسی‌های آنلاین و تاکسی‌های تحت نظر تاکسیرانی تعیین شود.

اصغر برشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه ناوگان تاکسیرانی در اختیار بخش خصوصی است و  نمی‌توان برای  نوسازی این ناوگان به صورت حاکمیتی رفتار کرد، گفت: در این شرایط باید تسهیلات و طرح‌های تشویقی برای نوسازی ناوگان اقدام کند.

وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان تاکسیرانی اصفهان دارای مزایای زیادی است، افزود: شهرداری باید برای ارتقای شهر نسبت به ارایه تشهیلات برای ناوگان تاکسیرانی اقدام کند.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نوسازی ناوگان تاکسیرانی در راستای کاهش آلاینده‌های زیست محیطی نیز تاثیر بسزایی دارد، گفت: برای این امر دولت باید تسهیلات خاصی را در کنار وام‌های بانکی با سود پایین در اختیار رانندگان ناوگان قرار دهد.

وی با بیان اینکه هدایت، نظارت و قیمت‌گذاری بر روی ناوگان تاکسیرانی وظیفه شهرداری است، افزود: این تعرفه هر سال تعیین می‌شود و همه شرایط اقتصادی جامعه در آن لحاظ می‌شود.

نایب رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان با بیان اینکه هدایت و نظارت بر تعرفه‌های تاکسی‌ بر اساس حمایت از مصرف کننده و سرمایه‌گذار باشد ،افزود: تعرفه‌ها باید  بر اساس عرضه، تقاضا و مقرون به صرفه باشد که هرساله دستگاه‌های مربوط به شورا ارجاع، تصویب و اجرا می شود.

وی با بیان اینکه توانایی مقابله با تکنولوژی و برنامه‌های نرم افزاری را نداریم، گفت: ما مخالف فعالیت هیچ یک از تاکسی های آنلاین نیستیم، اما تب تاکسی‌های آنلاین باعث ایجاد تنش‌ در میان آژانس‌های تاکسیرانی شده است و در چنین شرایطی باید تسهیلاتی قابل دسترس، قانومند و ضابطه‌مند فراهم شود که عموم مردم بتوانند از خدمات آنلاین بهره‌مند شوند.

برشان با تاکید براینکه نظارت و کنترل بر خدمات آنلاین باید فراهم شود و با تامین امنیت مسافر و نظارت بر راننده‌ها ضریب اعتماد مردم را بالا ببریم، افزود: سازمان نظارت بر تاکسیرانی، سازمان هماهنگی شهرداری، مسئولان باید شرایطی را ایجاد کنند که منافع عمومی طرفین حفظ شود.

وی تصریح کرد: با تعرفه‌های مناسب و رفع نواقص می‌توان تعادل را میان تاکسی‌های تحت نظارت تاکسیرانی و تاکسی‌های آنلاین فراهم کرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: باید نرخ متعادل بین تاکسی‌های آنلاین و تاکسی‌های تحت نظر تاکسیرانی تعیین شود.

کد خبر 349806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.