شهرک نیک اندیش باید نوسازی شود

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: شهرک نیک اندیش واقع در سه راه پینارت به عنوان یک شهرک صنفی باید نوسازی شود.

به گزارش ایمنا، محمد مجیری در نشست مشترک تولیدکنندگان و صاحبان مشاغل در شهرک نیک اندیش که با حضور مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه شهرک نیک اندیش ۸۰۲ واحد صنفی را در خود جای داده است، تاکید کرد: مشکلات این شهرک با کمک سه ضلع شهرداری، سازمان ساماندهی مشاغل شهری و همکاری اعضاء شهرک مرتفع خواهد شد.

وی رسالت اصلی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان را شناسایی مشاغل مزاحم و هدایت آنها به خارج از محدوده شهر عنوان کرد و افزود: در گذشته پل بزرگمهر و خیابان مشتاق خارج از محدوده شهری به شمار می رفت، اما کم کم با گسترش شهرها مزاحمت‌هایی برای صنوفی که در آن زمان خارج از محدوده شهر فعال بودند، ایجاد شد و امروز ناچار به انتقال این صنوف به حومه شهر هستیم.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان ادامه داد: وظیفه این سازمان شناسایی مشاغل مزاحم و ساماندهی آنها در مراکزی است که مزاحمتی برای مردم از نظر آلایندگی و سرو صدا ایجاد نکند.

شهرک نیک اندیش جزیره موریس نیست

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان نیز در این نشست با اشاره به پتانسیل‌های ایجاد شده در منطقه شرق اصفهان، گفت: در شرق اصفهان نمایشگاه بزرگ اصفهان، شهر رویاها به عنوان بزرگترین شهربازی خاورمیانه در حاشیه کوه نخودی، سالن اجلاس و ... تاثیر مستقیمی بر رونق منطقه شرق خواهد گذاشت.

رضا اخوان اظهارکرد: با تحولات ایجاد شده در منطقه شرق، شهرک نیک اندیش دیگر جزیره موریس نخواهد بود.

وی با بیان اینکه امروزه شهرداری‌ها به دنبال شرایط اقتصادی کشور و تاثیرپذیری مستقیم از آن، در وضعیت خوبی قرار ندارند، تصریح کرد: امروزه با دو خشکسالی مالی و آبی رو به رو شده‌ایم که برای رفع آن تاکنون از هیچ تلاشی فروگذار نبوده‌ایم.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان با اشاره به قرارگیری ۳۰ درصد فضای سبز شهر اصفهان در این منطقه، گفت: همیشه وجود این فضاهای سبز برای منطقه برند و افتخار بوده، اما امروز نگهداری این برند و افتخار، شهرداری را با مشکلاتی رو به رو کرده است.

اخوان با بیان اینکه برای آبیاری فضاهای سبز منطقه چهار شهرداری اصفهان تعدادی چاه و تانکر اجاره شده است، گفت: بیش از ۱۱۰۰ هکتار فضای سبز حریم منطقه چهار جزء گنجینه‌های بی‌نظیر این منطقه به شمار می‌رود که حفظ و نگهداری از آنها ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه از ۳۵ سال گذشته تاکنون درآمد شهرداری‌ها به تراکم فروشی گره خورده است، افزود: امروزه ۸۵ درصد درآمد شهرداری‌ها در این مسیر گره خورده است، در حالی که این روزها به دلیل رکود، رونقی در بازار ساخت و ساز مشاهده نمی‌شود.

کد خبر 349743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.