از چهره های ماندگار بازار اصفهان تجلیل می‌شود

مدیر برگزاری همایش چهره‌های ماندگار بازار اصفهان با بیان اینکه جای خای تجلیل از کسبه و بازاریان به‌خوبی احساس می‌شود گفت: در اوضاع اقتصادی کنونی باید با تجلیل از پیشکسوتان بازار باعث دلگرمی به این افراد شویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نسیم مؤمن‌زاده در نشست خبری همایش چهره‌های ماندگار بازار اصفهان با بیان اینکه پیشکسوتان و مو سفیدها سرمایه‌های کشور هستند، اظهار کرد: شاید این پیشکسوتان ناشناخته و دور از چشم همگان باشند، در صورتی که این افراد کوله‌باری از تجربه هستند و به گفته خودشان عمر می‌گذرد اما تنها چیزی که به یادگار باقی می‌ماند نام نیک است.

جایگاه بازاریان مشخص نشده

وی با اشاره به اینکه بازاریان فعالی وجود دارند که از سهم و جایگاه بالایی در جامعه و حوزه اقتصادی برخوردارند اما تاکنون از آن‌ها تجلیلی به عمل نیامده است و جایگاه آن‌ها آن‌طور که هست بیان نشده، گفت: در طول تاریخ همیشه نزدیک‌ترین و مؤثرترین نهادی که همراه مردم بوده، بازاری‌ها و کسبه بوده‌اند، چراکه ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم شغل آزاد دارند.

مدیر برگزاری همایش چهره‌های ماندگار بازار اصفهان تصریح کرد: به‌تازگی برگزاری مراسم تجلیل و قدردانی از کارخانه‌داران، صنعتگران و تاجران عرف شده است و از این افراد به عنوان‌های مختلف کارآفرین، مدیر نمونه و ...  قدردانی می‌شود،  اما تا به حال ارگان دولتی یا خصوصی برای تجلیل از بازاریان مراسمی برگزار نکرده است.

بازاریان قابل ستایش هستند

مؤمن‌زاده اضافه کرد: افرادی هستند که قبل و بعد از انقلاب اسلامی ایران، دوران هشت سال دفاع مقدس، زمان تحریم‌ و وجود مشکلات اقتصادی همیشه استوار در جایگاه خود ایستاده و حاضر به تغییر راه و روش خود به خواسته دیگران نشده‌اند و موضع خود را تغییر نداده‌اند و به نظر من چنین افرادی قابل ستایش هستند.

وی با تأکید بر اینکه همایش چهره‌های ماندگار بازار اصفهان با عنوان "نیک‌نامان بازار" برای اولین‌بار در کشور برگزار می‌شود، ادامه داد: در مرحله نخست این همایش که ۱۶ شهریورماه در سالن همایش‌های سیتی‌سنتر اصفهان برگزار می‌شود، ۳۰ صنف را مشخص و پس از مذاکره و درمیان گذاشتن طرح با اتحادیه‌ این اصناف و کمک گرفتن از آن‌ها در شناساندن برترین افراد صنوف، در نهایت از هر صنف بین ۱۰ تا ۱۵ بازاری برای حضور در همایش انتخاب شد.

وی گفت: معیار ما برای بازاریان هر صنف سابقه این افراد و دارا بودن جواز کسب حداقل ۳۰ ساله این افراد است. در کل ۱۰۰ صنف در اصفهان فعالیت دارند که مراسم تجلیل از ۷۰ صنف باقیمانده نیز تا پایان سال و در قالب دو هماییش دیگر برگزار می‌شود.

مؤمن‌زاده گفت: سعی کرده‌ایم از مقامات عالی‌رتبه استانی و کشوری برای حضور در این همایش دعوت به عمل آوریم ضمن اینکه حجت‌الله میرزایی از برترین اقتصادانان کشور نیز به‌عنوان سخنران در این همایش حضور دارد.

هدف دلجویی از کسبه است

وی هدف از برگزاری همایش چهره‌های ماندگار بازار اصفهان را مشکلات اقتصادی کنونی جامعه دانست و اضافه کرد: شاید این همایش زمینه‌ای برای دلجویی از این قشر جامعه و دلگرمی به آن‌ها باشد و فرصتی برای بیان مشکلات خود با مسئولان فراهم شود.

مدیر برگزاری همایش چهره‌های ماندگار بازار اصفهان با ابراز ناراحتی از عدم همکاری برخی صنوف از حضور در این همایش و پرداخت هزینه ورودی، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین همایشی برای برخی افراد صنوف مختلف جالب نبود چراکه هنوز فرهنگ چنین کاری در میان بازاریان وجود ندارد و به همین دلیل باید با برگزاری چنین همایش‌ها و برنامه‌هایی این مراسم‌ها و تجلیل از افراد بازار فرهنگسازی شود تا بتوانند با حضور در کنار یکدیگر به تبادل نظر بپردازند. به نظر من موضوعی که در آن اسم تجلیل باشد باید باشکوه برگزار شود. برای با شکوه بودن باید هزینه پرداخت شود. من نیاز مالی ندارم و پرداخت هزینه ورودی همایش تنها برای تأمین هزینه‌های برگزاری است و افراد برای حضور در همایش هزینه ورودی پرداخت کنند.

هدف برگزاری همایش در سطح ملی است

وی متولی برگزاری همایش را شرکت نیک‌ ساخت و ساز سپاهان عنوان کرد و افزود: برآورد هزینه‌ برگزاری این همایش تا الان ۲۰۰ میلیون تومان است که البته پیش‌بینی کاهش یا افزایش این مبلغ نیز می‌رود.  هدف‌ ما برگزاری همایش در سطح ملی و به صورت سالیانه است تا در نهایت همایش به مجمع تبدیل شود و هر ساله در همین تاریخ جلسه‌ای را برگزار کنیم و کم کم بازاریان تمایل بیشتری برای حضور در همایش از خود نشان دهند.

مؤمن‌زاده با اشاره به طرح بازار نقش‌جهان در پوستر همایش، گفت: دلیل استفاده از طرح بازار میدان نقش جهان وجود همه اصناف در محدوده بازار میدان است. همچنین تندیس این همایش را شیر انتخاب کرده‌ایم چون شیر نماد اصالت، شجاعت و سلطان است.

مدیر شرکت نیک ساخت و ساز سپاهان اظهار کرد: اصناف و بازاریانی که برای آن‌ها دعوت‌نامه ارسال می‌شود می‌توانند از طریق سایت www.nikhamayesh.com حضور خود در همایش را به ثبت برسانند. البته اولویت ما اصناف و خانواده‌های آن‌ها است.

کد خبر 349739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.