شعر مادر همه هنرها در ایران است

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفان با بیان اینکه بسیج تلاش می‌کند تا به‌عنوان یک جریان بزرگ مردمی و هویت‌ساز، نقش خود را در ترویج و رشد هنر انقلابی نشان دهد، گفت: فرهنگ و ذوق مردم ایران، ادبی است و باید به عرصه شعر، شهود و پویانمایی توجه ویژه‌ای شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین علی محرابی صبح امروز _سه‌شنبه نهم مردادماه_ در آیین افتتاحیه مرکز آفرینش‌های هنری بسیج اصفهان و رونمایی از آثار هنری این مرکز با بیان اینکه انقلاب اسلامی زایش‌های مختلفی در حوزه فرهنگ اسلامی داشته است، اظهار کرد: یکی از این زایش‌ها هنر متعالی معاصر است که با هنر غرب یک تفاوت اساسی داشت و آن هم آرمان‌خواهی و دوری از دنیاطلبی و دنیاگرایی بود.

وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب چه در فرمایشات حضرت امام(ره) و چه در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، توجه ویژه به هنر را دائماً مشاهده می‌کنیم. در این جنگ نابرابر فرهنگی به جرأت می‌توان گفت مهم‌ترین مهمات برای آزموده شدن، هنر است که اگر این هنر با ایمان آمیخته شود حتما بر قدرت بزرگ و پر زرق و برق هنری غرب پیروز خواهیم شد و در این موضوع شکی نیست.

محرابی افزود: متأسفانه علی‌رغم همه مطالبات و تأکیدات، در عرصه هنر انقلابی به اندازه رشد و توسعه انقلاب کار نکرده‌ایم. توجه ما به هنر انقلابی کم بود به‌ویژه دولت‌های ما بعد از انقلاب اسلامی نتوانستند عرصه هنر را آن‌طور که انقلاب اسلامی می‌خواهد رشد دهند و بتوانیم برای رشد انقلاب و نشان دادن آن به دنیا از این ابزار به‌خوبی استفاده کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفان با بیان اینکه اگر از هنر انقلابی استفاده می‌کردیم قطعاً امروزه وضعیت ما در مواجهه فرهنگی با غرب یک تفاوت اساسی داشت، اظهار کرد: ما در عرصه هنر و فناوری‌های فرهنگی و هنری کم کاری کرده‌ایم. اگرچه امروز یک پویایی جدی در بین بچه‌های انقلابی دیده می‌شود، اما باید در این زمینه سرعت بیشتری بگیریم تا کم‌کاری‌ها جبران شود.

وی خاطرنشان کرد: امروزه شاهد هستیم که در چهلمین سال انقلاب اسلامی دشمن چطور از دستاوردهای انقلاب اسلامی عبور می‌کند و در تلاش است که مردم را نسبت به انقلاب ناامید کند، در حالی‌که ما نتوانستیم به خوبی با ابزارهای هنری دستاوردهای انقلاب اسلامی را معرفی کنیم که این موضوع ضعف ما بوده است و برای جبران این ضعف به کار ویژه و جهادی و جدی نیاز داریم.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفان با ابراز خوشحالی از اینکه استان اصفهان در زمینه فرهنگی و هنری پیش‌قدم شده است، ادامه داد: پس از یک دوره که متأسفانه بسیج در عرصه‌های هنری افول کرد، اما مجدداً تلاش می‌کند تا به عنوان یک جریان بزرگ مردمی و هویت‌ساز، نقش خود را در ترویج و رشد هنر انقلابی نشان دهد.

محرابی با بیان اینکه هدف ما در سازمان بسیج رشد عرصه‌های مختلف هنر است، گفت: در تلاش هستیم امسال مراکز آفرینش‌ها را در اکثر استان‌های کشور مجدداً راه‌اندازی کنیم و مثل سابق کانون‌های فرهنگی هنری بسیج را احیا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه برخی از عرصه‌های هنر برای ما دارای اهمیت بیشتری بوده و دارای اولویت است، گفت: باید عرصه‌های هنری را به‌صورت جدی اولویت‌گذاری کرد که با توجه به کمبود امکانات اگر این اولویت‌بندی انجام نشود موفق نخواهیم بود. هم‌چنین باید به عرصه شعر، شهود و پویانمایی توجه ویژه‌ای شود. امروزه اقتضای فرهنگ ایران اسلامی، توسعه شعر و ادبیات است. تفاوت ما با اروپا، یونان و بسیاری از کشورهایی که هزاران سال سابقه‌ هنرهای نمایشی دارد این است که فرهنگ و ذوق مردم ایران، ادبی است. شعر مادر همه هنرها در ایران است.

کد خبر 349702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.