۷۳ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های آبرسانی اصفهان تخصیص یافت

رییس سازمان مدیریت بحران گفت: ۷۳ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌آبرسانی زاینده رود به آران و بیدگل و کاشان و حفر، تجهیز و بهسازی ۷۰ حلقه چاه به استان اصفهان تخصیص یافت.

به گزارش ایمنا، اسماعیل نجار پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اصفهان که با محوریت بحران کم آبی برگزار شد با بیان اینکه کم آبی پدیده جهانی است و همه کشورها نسبت به این موضوع ابراز نگرانی می‌کنند، اظهار کرد: این موضوع در کنفرانس جهانی سازمان ملل متحد نیز مطرح و در جلسات مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

وی تغییر اقلیم را واقعیتی انکار ناپذیر اعلام کرد و افزود: این پدیده در بلندمدت منجر به تبخیر آب‌های زمین، گرم‌تر شدن زمین، تغییر نوع بارش‌ها و در نتیجه خشکسالی و توسعه بیابان‌ها می‌شود.

رییس سازمان مدیریت بحران مدیریت صحیح مصرف آب را امری ضروری برای ادامه حیات انسان‌ها دانست و تصریح کرد: حدود ۲۰ سال است که در کشور با پدیده کاهش حجم منابع آبی رو به رو هستیم و بارها در این زمینه هشدار داده‌ایم و با این شرایط نمی‌توان نام بحران را برای شرایط فعلی برگزید.

وی با اشاره به کاهش حجم بارش‌ها در سرچشمه زاینده رود گفت: همچنین افزایش دما نیز بر این مشکل صحه گذاشته و شرایط خشکسالی را تشدید می‌کند.

نجار به تخصیص یک هزار و ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت بحران آب از محل ماده ۱۰ و ۱۱ قانون اساسی با موافقت وزارت کشور اشاره کرد و افزود: در استان اصفهان نیز برای بخش آب و فاضلاب روستایی از این اعتبار هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده‌ایم.

وی با بیان اینکه برای آبرسانی به عشایر در کشور نیز ۴۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است، گفت: سهم استان اصفهان از این اعتبار نیز مشخص شده است اما پیشنهاد می‌شود برای این امر از همکاری بخش خصوصی استفاده شود.

رییس سازمان مدیریت بحران به تخصیص بودجه ۷۳ میلیارد تومانی برای اجرای طرح آبرسانی زاینده رود به آران و بیدگل و کاشان و حفر، تجهیز و بهسازی ۷۰ حلقه چاه اشاره کرد و ادامه داد: همچنین باید توجه داشت که به منظور پرداخت خسارت به کشاورزان یک هزار و تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص می‌یابد که سهم اصفهان در این زمینه مشخص شده است.

وی همچنین از تخصیص بودجه برای پرداخت خسارت به دامداران نیز خبر داد و گفت: در این زمینه بسیاری از استان‌ها عملکرد درستی نداشته و باید جدی‌تر در خصوص جذب این اعتبارات اقدام کنند.

کد خبر 349673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    0 0
    کدوم آبو می خواین ببرین؟! همشو بقیه استانها بردن چیزی برای خود استان نمونده. برین استراحت کنین