فراخوان‌های فضای مجازی، پرونده‌های امنیتی را ۸ برابر کرده است

رییس پلیس فتای استان اصفهان با بیان اینکه اعلام فراخوان ها در فضای مجازی رشد محسوسی داشته است، گفت: افزایش ۳۹۰ درصدی فراخوان‌های اقتصادی و ۲۵۲ درصدی فراخوان های اجتماعی منجر به افزایش هشت برابری پرونده های امنیتی شده است و از آسیب های فضای مجازی محسوب می شود.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه یکی از وظایف مهم پلیس فتا مقابله با شایعات بی‌اساس و تشویش اذهان عمومی است، اظهار کرد: علیرغم وجود رسانه های معتبر در کشور، امروزه در فضای مجازی هر فردی صاحب تریبون شده و اطلاعاتی هدفمند و مغرضانه را منتشر می کند که منبع آن مشخص نیست.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید هوشیار بوده و اجازه ندهند اخبار نادرست و منحرف کننده روی آنها اثر بگذارد، افزود: اخیراً تعدادی از افراد مغرض به دلیل انتشار شایعات بی اساس در فضای مجازی دستگیر شدند.

رییس پلیس فتای استان اصفهان مخالفت با دین را از دیگر تهدیدهای فضای مجازی دانست و ادامه داد: لیدرهای خارج و داخل کشور تلاش بی وقفه و شبانه روز خود را برای از بین بردن اعتقادات جوانان به کار گرفته اند.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه اعلام فراخوان ها در فضای مجازی رشد محسوسی داشته است، گفت: افزایش ۳۹۰درصدی فراخوان‌های اقتصادی و ۲۵۲ درصدی فراخوان های اجتماعی که منجر به افزایش هشت برابری پرونده های امنیتی شده از دیگر آسیب های فضای مجازی است.

وی ادامه داد: افزایش این نوع فراخوان‌ها، انرژی و توان بسیاری از نیروهای امنیتی و انتظامی را به خود معطوف می کند و موجب اختلال در ارائه خدمات این نیروها به مردم می‌شود که با مشارکت دستگاهای مختلف می توان از ظرفیت استان اصفهان برای پیشگیری و مقابله با این تهدیدها استفاده کرد.

رییس پلیس فتای استان اصفهان با بیان اینکه آموزش و آشنایی فرزندان با تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی نیز یکی از وظایف والدین به شمار می رود، گفت: سهل انگاری در این امر و تنها گذاشتن فرزندان در فضای پر مخاطره مجازی باعث می‌شود فرزندان به راحتی فریب مجرمان سایبری را خورده و در دام آنها گرفتار شوند.

سرهنگ مرتضوی به کاربران شبکه‌های اجتماعی توصیه کرد که در این فضا به هیچ عنوان به افراد غریبه اعتماد نکنند و تصاویر شخصی و خصوصی خود را برای دیگران ارسال نکنند.

وی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

کد خبر 349669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.