۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
سفر جهانگیری به کرمانشاه

معاون اول رییس جمهور، امروز به کرمانشاه می رود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در سفر جهانگیری به کرمانشاه، پنج هزار واحد در مناطق زلزله زده به بهره برداری می رسد. واحدهایی که به بهره برداری می رسد ، شامل واحدهای روستایی هستند که در زمین لرزه آبان ۹۶ به صورت کامل تخریب شده بودند. در ۹ ماه گذشته عملیات بازسازی بیش از ۳۰ هزار و ۵۰۰ واحد زلزله زده در استان کرمانشاه آغاز شده است.

آخرین سفر جهانگیری به کرمانشاه مربوط به ششم آذر ماه سال گذشته بود که با هدف بررسی و ارزیابی روند امدادرسانی و حل مشکلات مردم مناطق زلزله زده و همچنین اطلاع از نحوه اجرای برنامه بازسازی خانه های تخریب شده صورت گرفت.

 در جریان آن سفر، وزیران راه و شهرسازی، صنعت و معدن، بهداشت و نیرو و همچنین رییس کل بانک مرکزی، رییس سازمان برنامه و بودجه، معاون امور مجلس رییس جمهوری، رییس جمعیت هلال احمر و رییس ستاد مدیریت بحران کشور وی را همراهی می کردند.

 زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه تاکنون ۴۸۳ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشته است.

 این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و طبق برآورد اولیه دستکم ۳۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دیدند.

کد خبر 349648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.