کشف تخمه‌های آفتابگردان قاچاق/۱۳ شرور قانون شکن دستگیر شدند

کشف ۱۰۴ عدد ماکروفر قاچاق در اصفهان، آماده باش پلیس فرودگاه اصفهان برای اعزام حجاج بیت الله الحرام، تخمه آفتابگردان قاچاق هم در اصفهان توقیف شد، مرگ دختر ۱۵ ساله بر اثر تصادف و دستگیری ۱۳ شرور قانون شکن در عملیات پلیس اصفهان از مهم ترین اخبار انتظامی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت اخیر بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نیروی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ حسن نیکبخت، فرمانده انتظامی فلاورجان اظهار کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان "فلاورجان" مطلع شدند یک قاچاقچی حرفه‌ای در حال انتقال یک محموله کالای قاچاق از جنوب کشور به استان اصفهان است که وارد عمل شدند.

وی با بیان اینکه ماموران کامیونت حامل محموله قاچاق را در یکی از ورودی‌های شهرستان "فلاورجان" شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه متوقف کردند، ادامه داد: در بازرسی از این خودرو تعداد ۱۰۴ عدد ماکروفر خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف شد که خودرو و محموله توقیف شد.

این مقام انتظامی از دستگیری یک نفر در این رابطه خبر داد و افزود: ارزش محموله کشف‌ شده توسط کارشناسان ۳ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال اعلام‌ شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و خاطرنشان کرد: کالای قاچاق زمینه رکود اقتصادی و تورم در کشور را فراهم می‌کند که از عموم مردم تقاضا می‌شود هرگونه اخبار مربوطه را به پلیس اطلاع دهند.

آماده باش پلیس فرودگاه اصفهان برای اعزام حجاج بیت الله الحرام

سرهنگ" ذبیح الله دلاور، رییس پلیس فرودگاه استان اصفهان گفت: پلیس فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با توجه به آغازعملیات اعزام حجاج گرامی به حج تمتع از امروز در آماده باش کامل به سرمی برد.

وی افزود: این پلیس به منظور تأمین امنیت زائران خانه خدا وتسهیل درعبور و مرور آنها جلسات متعددی را با دستگاه های دخیل در امرحج برگزار کرده و برنامه ریزی های دقیقی را انجام داده است تابهترین خدمات به حجاج عزیز ارائه شود و بدون هیچ گونه مشکل خاصی به این سفر پر از معنویت اعزام شوند.

وی با اشاره به سختگیری‌های دولت عربستان در خصوص ورود مواد مخدر و قرص های روانگردان به آن کشور افزود: اگر زائری به دلیل بیماری داروی خاصی مصرف می کند حتماً بایستی نسخه پزشکی آن دارو را نیز به همراه داشته باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: به مدیران و پزشکان کاروان ها توصیه می کنیم ضمن توجیه زائران از آنها بخواهند تا ازحمل متادون ، ترامادول و داروهای ممنوعه به فرودگاه  خودداری کنند چرا که در صورت کشف این نوع داروها از اعزام زائران ممانعت به عمل می آید .

سرهنگ دلاور بیان کرد: به حجاج گرامی توصیه می کنیم  در هنگام حضور در این کشور از قبول بسته،چمدان و هر نوع باری و حتی آب معدنی از افراد غریبه جداً خودداری کنند چراکه ممکن است در این اقلام مواد مخدر جاسازی شده باشد وطبیعتاًدر صورت کشف، دارنده این بسته ها وبارها صاحب مواد محسوب شده و با آنها برابر قانون آن کشور برخورد می شود.

رییس پلیس فرودگاه اصفهان عنوان کرد: زائران گرامی بایستی مد نظر داشته باشند که از گذاشتن بار و وسائل خودبه صورت امانی نزد افراد غریبه حتی برای چند لحضه خوداری کنند و از وسایل همراه خود نیز مانند پاسپورت،ارز،پول نقد،مدارک شناسایی و... به دقت مراقبت کنند.

تخمه آفتابگردان قاچاق هم در اصفهان توقیف شد

سرهنگ محمدحسین بابا کلانی، فرمانده انتظامی شهرضا گفت: مأموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید "امامی" شهرستان "شهرضا" حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این کامیون۲۲ تن و۵۰۰ کیلوگرم تخمه آفتابگردان خارجی فاقد مدارک معتبر گمرکی کشف شد.

سرهنگ بابا کلانی بیان کرد: ارزش محموله کشف‌ شده توسط کارشناسان ۳ میلیارد۵۰۰ میلیون ریال اعلام‌ شده و راننده خودرو نیز دستگیر شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا خاطرنشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می‌زند که از تمام مردم تقاضا می‌شود هرگونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.#

دختر ۱۵ ساله اصفهانی قربانی تخطی از سرعت مطمئنه

سرهنگ رضا رضایی، رییس پلیس راهور استان اصفهان اظهار کرد: مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان از تصادف یک سواری پراید با پژو در زیرگذر "لاله –چمران" مطلع و به محل اعزام شدند.

وی افزود: متأسفانه در اثر این حادثه رانندگی سرنشین سواری پژو که دختری ۱۵ ساله بود در دم فوت و راننده پژو و کودکی ۶ ساله نیز از سرنشینان این خودرو مجروح شدند.

سرهنگ رضایی بیان کرد: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی تخطی از سرعت مطمئنه توسط راننده پراید اعلام‌ شده است.

توقیف پارچه‌های قاچاق در اصفهان

سرهنگ سعید سلیمیان، رییس پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس در ادامه برنامه های مقابله ای خود، در پی کسب خبری مبنی بر تخلیه بار پارچه قاچاق در یکی از باربری های شهر اصفهان، رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع با هماهنگی مقام قضائی به همراه بازرسان اتاق اصناف از باربری مذکور بازرسی به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات ۲۴ عدل پارچه خارجی قاچاق کشف شد.

سرهنگ سلیمیان تصریح کرد: ارزش محموله مکشوفه توسط کارشناسان مربوطه ۲ میلیارد ریال برآورد شده که در این رابطه یک نفر دستگیر و همراه پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

رییس پلیس آگاهی استان با هشدار به متصدیان باربری ها و انبارهای تخلیه بار گفت: طرح بازدید و نظارت بر این واحدها در دستور کار ویژه پلیس آگاهی استان قرار دارد و تیم های ویژه ای به این منظور نیز تشکیل شده است.

این مقام انتظامی افزود: به همه متصدیان انبارهای تخلیه بار و باربری ها توصیه می کنیم از اصالت کالاهای ورودی به انبار خود اطلاع پیدا کرده و از عدم قاچاق بودن آنها اطمینان حاصل کنند چراکه در صورت کشف هر نوع کالای قاچاق با آنان برابر قانون برخورد می شود.

دستگیری ۱۳ شرور قانونشکن در عملیات پلیس اصفهان

سرهنگ محمدحسن اسماعیلی، سرپرست پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام این مطلب اظهار کرد: مأموران این پلیس در راستای برخورد با هنجارشکنان و برهم زنندگان امنیت و نظم عمومی در پی کسب خبری مبنی بر اقدامات شرارت آمیز یکی از اراذل اوباش که دارای سوابق متعدد کیفری بود ، موضوع دستگیری وی را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران پس از انجام تحقیقات علمی و تخصصی سرانجام مخفیگاه متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات ضربتی وی را به همراه ۱۲ نفر از افراد شرور دیگر دستگیر کردند.

این مقام انتظامی بیان کرد: در این عملیات یک قبضه کلت کمری به همراه تعدادی تیر جنگی و چندین قبضه سلاح سرد و چاقوهای نامتعارف کشف شد.

سرهنگ اسماعیلی با بیان اینکه افراد شرور به همراه سلاح های کشف شده از آن ها جهت اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل شدند گفت: پلیس با تمام توان در راستای تامین نظم، امنیت و آرامش شهروندان تلاش کرده و به هیچ فردی اجازه نخواهد داد با اقدامات غیر قانونی و خلاف خود، موجبات برهم زدن نظم عمومی و آسایش مردم را فراهم کند.

دستگیری سارق اینترنتی در خمینی شهر

سرهنگ علی جعفری نژاد، فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهربا اعلام این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ ۲۶ میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب بانکی وی سرقت شده ، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: سرانجام با انجام اقدامات علمی و پلیسی انجام شده عامل اصلی برداشت غیر مجاز از حساب بانکی فرد شاکی شناسایی و طی عملیاتی با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.

سرهنگ جعفری نژاد بیان کرد: متهم با کمین در مقابل عابر بانک ،فرد کهنسالی را شناسایی و به قصد کمک، کارت عابربانک او را در اختیار گرفته و پس از به دست آوردن رمز دوم و شماره کارت عابر بانک در فرصتی مناسب به صورت اینترنتی اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب وی کرده بود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را سودجویی عنوان کرد گفت: به شهروندان توصیه می کنیم از در اختیار قرار دادن کارت اعتباری خود به افراد غیر جداً پرهیز کنند، رمز هایی را انتخاب کنند که غیرقابل حدس زدن باشد و همچنین به هیچ عنوان رمز را بر روی کارت خود یادداشت نکنند.

کد خبر 349627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.