تبدیل خانه‌های سست حاشیه تبریز به فضای سبز

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به احداث ۱۷۰ واحد مسکونی جدید به عنوان جایگزین خانه‌های بافت حاشیه‌نشین توسط شهرداری تبریز، گفت: واحدهای مسکونی غیرمستحکم بعد از تخریب به فضای سبز تبدیل شده است.

به گزارش ایمنا، مجید خدابخش برنامه ملی بازآفرینی شهری را جزو اولویت‌های دولت عنوان و اظهار کرد:  ۱۷۰ واحد مسکونی جدید به‌عنوان جایگزین خانه‌های بافت حاشیه‌نشین توسط شهرداری تبریز احداث و واحدهای مسکونی غیرمستحکم بعد از تخریب به فضای سبز تبدیل شده است.

به گفته استاندار آذربایجان‌شرقی سه محله در شهر تبریز برای اجرای برنامه بازآفرینی شهری، بهسازی و استانداردسازی محل سکونت شهروندان هدف‌گذاری شده است و در مجموع شش هزار واحد مسکونی احداث می شود.

خدابخش با اشاره به در دسترس بودن اطلاعات جامع و کامل برای اجرای این برنامه، خاطرنشان کرد: تحقق اهداف این برنامه ملی نیازمند اقدام مشترک همه دستگاه‌های مسئول است و شهرداری تبریز نقش اصلی را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه ساخت واحدهای مسکونی جدید از طریق مشارکت بخش خصوصی و با ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت از سوی دولت انجام می‌شود، ابراز امیدواری کرد: در یک برنامه دو تا سه ساله بتوانیم محلات حاشیه‌نشین تبریز را از نظر بهبود وضعیت زندگی و توانمندسازی اقتصادی ساکنان آن ساماندهی کنیم که در صورت موفق بودن طرح، آذربایجان‌شرقی به الگویی برای کل کشور تبدیل می‌شود.

کد خبر 349601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.